خبرگزاری کار ایران

داوری جشنواره نمایشنامه‌نویسی آغاز شد

کد خبر : ۶۳۳۷۹

اولین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی آن چنان که پیش‌تر اعلام شده بود مرحله فراخوان آثار را پشت سر گذاشت.

ایلنا: علی ایزدی(مدیرعامل بنیاد ادبیات نمایشی و دبیر اولین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی) گفت: خوشبختانه با همراهی قابل تحسین نمایشنامه نویسان سراسر کشورمان، مرحله فراخوان آثار به خوبی طی شد و تاکنون بیش از پانصد نمایشنامه از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شده است.
به گزارش ایلنا، ایزدی گفت: برای اطلاع رسانی به عموم نمایشنامه نویسان، علاوه بر اطلاع رسانی توسط رسانه‌های جمعی، پوستر، بنر و فراخوان آثار را هم به ادارات ارشاد شهرستان‌ها، انجمن‌های نمایشی سراسر ایران، تمامی دانشگاه‌های کشور و دانشکده‌های نمایشی، فرهنگسرا‌ها و خانه‌های فرهنگ ارسال کردیم و با پیگیری‌های مستمر تلاش شد تا موضوع به اطلاع همه هنرمندان برسد.
او با ابراز خرسندی از لبیک نمایشنامه نویسان به دعوت بنیاد ادبیات نمایشی ایران، افزود: به لطف پروردگار و همین طور با همیاری و همت خانوادهٔ بزرگ تئا‌تر، آثار متعددی به دبیرخانه رسیده که از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار هستند؛ به نحوی که مسئولیت برگزارکنندگان بسیار سنگین‌تر و با اهمیت‌تر از قبل شده است.
دبیر اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی با اشاره به اینکه ویژگی‌های بارز و آماری متون ارسال شده پس از جمع بندی نهایی به اطلاع علاقمندان و به خصوص هنرمندان رسانده می‌شود، گفت: همهٔ متون یاد شده به جز تعداد بسیار اندکی که نواقص زیادی داشتند، به مرحلهٔ اول بازخوانی و داوری راه یافته‌اند.
او همچنین اظهار کرد: برای برگزاری جشنواره در روزهای مقرر به نوعی برنامه ریزی شده که متون در زمان مقرر داوری شوند تا انشاالله آثاربه موقع بررسی شوند، به نحوی که بتوانیم در زمان تعیین شده اختتامیه جشنواره را برگزار کنیم تا طی آن متون برگزیده معرفی شده و با حضورهنرمندان شاخص کشور، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و.... از خالقان این نمایشنامه‌ها به نحو شایسته تقدیر شود.
آیین نهایی این جشنواره دهه سوم اردیبهشت برگزار می‌شود و از نمایشنامه نویسان بر‌تر با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز