خبرگزاری کار ایران

جمال شورجه جزئیات دیدار با وزیر ارشاد را تشریح كرد:

نگرانیم خانه‌سینما سرنوشت کانون نویسندگان را داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۹۸

معاونت حقوقی وزارت ارشاد مامور شده تا بندهای اساسنامه را از لحاظ حقوقی بررسی کند. نظر رئیس‌جمهور به بازگشایی خانه سینماست و اگر وی بخواهد می‌تواند اجازه ادامه فعالیت به هیات مدیره فعلی را بدهد.

ایلنا: روند بازگشایی خانه سینما که بعد از دستور رئیس جمهور و تشکیل کمیته هفت نفره می‌رفت که به یک روند مطلوب تبدیل شود؛ به نظر می‌رسد این روز‌ها راه دیگری را طی می‌کند. پیش از این قرار بود بعد از تصویب اساسنامه در کمیته هفت نفره که ریاست آن را مسعود جعفری جوزانی(نماینده رئیس جمهور) برعهده داشت، خانه سینما بازگشایی شود اما به نظر می‌رسد این روند دچار اخلال شده و اساسنامه بجای دفتر رئیس جمهور به دفتر وزیر ارشاد رفته است و سیدمحمد حسینی(وزیر ارشاد) نیز بدون حضور نمایندگان خانه سینما جلسه‌ای را در روزهای گذشته با نمایندگان سازمان سینمایی برگزار کرده است.
جمال شورجه(کارگردان سینما و یکی از اعضای این جلسه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تایید برگزاری این جلسه گفت: سیدمحمد حسینی علاقه‌مند بود که وضعیت اساسنامه از حالت حقوقی بررسی شود که کدامیک از بند‌ها قابلیت اجرایی دارد و کدامیک از بند‌ها قابلیت اجرایی ندارد.
وی ادامه داد: این جلسه با حضور من، ابوالقاسم طالبی و عباس بابویهی برگزار شد. دلیل برگزاری این جلسه این بود که در زمان تدوین اساسنامه جدید مباحثی مطرح شد که به توافق دوطرف نرسید. به طور مثال یکی از بند‌ها این بود که خانه سینما به عنوان خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود اما اینکه عنوان جمهوری اسلامی ایران در بند اول اساسنامه خانه سینما بیاید یا خیر محل بحث بود اما به نتیجه‌ای در آن جلسات نرسیدیم.
شورجه افزود: همه ارگان‌های داخل کشور زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند اما تاکیدی که وجود داشت تا عنوان خانه سینما به خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران تغییر کند و این عنوان در آرم، پرچم و نشان‌ها درج شود به این دلیل بود که به طور مثال ما نگران بودیم خانه سینما مانند کانون نویسندگان مورد سواستفاده قرار نگیرد.
وی ادامه داد: با اشاره به اینکه در اساسنامه آمده است باید خانه سینما زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت کند لذا معاونت حقوقی وزارت ارشاد مامور شده است تا بندهای اساسنامه را از لحاظ حقوقی بررسی کند.
شورجه درباره آینده بازگشایی خانه سینما گفت: قاعدتا خانه سینما بازگشایی می‌شود و نظر رئیس جمهور هم این است که خانه سینما بازگشایی شود و این کار بعد از بررسی و آماده شدن اساسنامه صورت بگیرد.
شورجه افزود: خانه سینما یا باید با تشکیل صنوف قانونی بازگشایی شود یعنی باید ابتدا صنوف قانونی تشکیل شود و بعد مجمع عمومی تشکیل شود و بعد اینکه هیات مدیره تشکیل شود زیرا در وضعیت فعلی هیات مدیره فعلی نمی‌تواند فعالیت کند و تا زمانی که صنوف قانونی تشکیل نشود و مجمع عمومی تشکیل نشود خانه سینما نمی‌تواند فعالیت قانونی داشته باشد.

وی ادامه داد: در حالت دیگر می‌تواند این اتفاق بیفتد که رئیس جمهور بگوید هیات مدیره سابق به فعالیت خود ادامه دهد تا آنکه صنوف قانونی شود و مجمع عمومی برگزار شود و یا اینکه هیاتی مرکب با حضور اعضای فعلی هیات مدیره خانه سینما و همچنین نمایندگان جدید انتخاب شوند و مدیریت خانه سینما را برعهده داشته باشند تا مجمع عمومی برگزار شود و هیات مدیره جدید نیز انتخاب شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز