خبرگزاری کار ایران

وكیل خانه سینما به ابتهاج پاسخ داد:

استفاده از عنوان‌هایی كه شائبه دولتی بودن را برساند، ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۱۳

اداره ثبت شرکت‌ها برای تعیین نامِ موسسات خصوصی، استفاده از عناوین و علائمی كه شائبه دولتی بودن را برسانند، منع کرده است.

ایلنا: در پی اظهارات بهزاد ابتهاج(مشاور حقوقی سازمان سینمایی) درخصوص تشکیل جلسه تصمیم‌گیری برای اساسنامه خانه‌سینما با حضور جمال خندان کوچکی(وکیل خانه سینما)، و گفتگوی او با خبرنگار ایلنا، جمال خندان كوچكی به برخی از سخنان وی پاسخ داد.

خندان كوچكی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره  کم و کیف جلسه مذکور گفت: جلسه بسیار خوبی بود به نظرم مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی کشور نیز در راستای حل و فصل اختلافات مربوط به خانه سینما گام برمی‌دارند. من با حسن نیتی كه در آقای ابتهاج دیدم؛ انشاء الله مباحث موردنظر در این جلسه را به سر انجام برسانند.

خندان در پاسخ به این سوال که  ابتهاج؛ تصمیم‌گیری درخصوص افزودن عبارت «جمهوری اسلامی ایران» به نام خانه‌سینما را برعهده وزیر ارشاد دانسته است، گفت؛ مزین شدن به نام مبارک «جمهوری اسلامی ایران» برای هر موسسه‌ای باعث افتخار است اما درعین حال شائبه دولتی بودن را هم برای آن موسسه در پی خواهد داشت. به همین دلیل ضوابط اداره ثبت شرکت‌ها برای تعیین نامِ موسسات، استفاده از اینگونه عنوان‌ها و علائم را برای موسسات خصوصی منع کرده است.

وی ادامه داد: البته در اساسنامه خانه‌سینما قید شده است که خانه سینما مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل و تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت كند.

وکیل خانه‌سینما پاسخ به دیگر سوال‌های مطروحه در این خصوص را به بعد از شروع مجدد فعالیت خانه سینما موکول کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز