خبرگزاری کار ایران

جامعه اصناف سینمای ایران اعلام كرد:

اصناف قربانی سیاست‌های زیانبار معاونت سینمایی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۹۴

بیش از یک سال و نیم است که جامعه اصناف سینمایی ایران متحمل شرایط نابسامان و قربانی سیاست‌های زیانبار مدیریت دولتی سینما بوده است/مدیریت خانه سینما پیگیری این اقدام خلاف قانون سازمان سینمایی را از طریق مراجع قانونی و قضایی در دستور کار خود قرار دهد.

ایلنا: جامعه اصناف سینمای ایران با صدور بیانیه‌ای؛ به تشكیل هیات بازگشایی خانه سینما ازسوی سازمان سینمایی هشدار داده و متذكر شده است؛ هیأت موسوم به "بازگشایی" به هیچوجه شأن قانونی ندارد و هر اقدامی که توسط این هیأت انجام گیرد؛ مورد قبول اعضای خانه سینما نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن كامل این اطلاعیه به این شرح است:

بیش از یک سال و نیم است که جامعه اصناف سینمایی ایران متحمل شرایط نابسامان و قربانی سیاست‌های زیانبار مدیریت دولتی سینما بوده است.

اخیراً ریاست سازمان سینمایی طی حکمی معاونت آن سازمان را مأمور تشکیل هیأت بازگشایی خانه سینما کرده؛ درحالی‌که در اساسنامة خانه سینما چنین هیأتی پیش بینی نشده است و تنها مرجع ادارة امور خانه سینما، هیأت مدیرة آن است.

هشدار می‌دهیم شیوه‌ای که از سوی سازمان سینمایی در پیش گرفته شده است با نادیده گرفتن مبانی حقوقی و قانونی به خسارت‌های بیشتر به جامعة اصناف سینمای ایران منجر خواهد شد. هیأت موسوم به "بازگشایی" به هیچوجه شأن قانونی ندارد و هر اقدامی که توسط این هیأت انجام گیرد مورد قبول اعضای خانه سینما نخواهد بود.

مصرانه از هیأت مدیره قانونی خانه سینما می‌خواهیم در اسرع وقت با فراخوان مجمع عمومی فوق‌العاده طبق تشریفات پیش‌بینی شده در اساسنامه خانه سینما، اصلاحات پیشنهادی هیات هفت نفره را در مجمع عمومی طرح و پیگیری کند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مدیریت خانه سینما پیگیری این اقدام خلاف قانون سازمان سینمایی را از طریق مراجع قانونی و قضایی در دستور کار خود قرار دهد.

1 - انجمن بازیگران 13 - انجمن منشیان صحنه

2 - انجمن منتقدین و نویسندگان سینمایی 14 - انجمن فیلم کوتاه

3 - انجمن جلوه های ویژه 15 - شورای عالی تهیه کنندگان

4 - کانون تدوین گران سینمای ایران 16 - انجمن مدیران سالنهای سینما

5 - انجمن سینمایی فیلم انیمیشن 17 - کانون دستیاران فیلم بردار

6- انجمن صدای سینمای ایران 18 - انجمن مستند سازان

7 - انجمن طراحان فیلم 19 - کانون دستیاران کارگردان و برنامه ریزان

8 - نجمن طراحان فنی و مجریان صحنه 20 - کانون فیلمنامه نویسان

9 - انجمن عکاسان 21 - کانون کارگردانان

10 - انجمن فیلمبرداران 22 - کانون مدرسانی ایرانی سینما

11 - انجمن کارکنان لابراتوار 23 - کانون آهنگسازان

12 - انجمن گویندگان 24 - انجمن تهیه کنندگان مستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز