خبرگزاری کار ایران

منوچهر محمدی در اعتراض به تغییر فیلم حوض نقاشی:

خطر فیلم‌سوزی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۷۷

شورای صنفی نمایش در یک اقدام و تصمیم غیرمنطقی کف فروش سینمای آزادی به عنوان یک سینمای سرگروه را از 15 میلیون تومان به 26 میلیون تومان افزایش داده. به همین دلیل فیلم حوض نقاشی به علت پایین بودن کف فروش از سینما برداشته شده است.

ایلنا: فیلم سینمایی حوض نقاشی به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و کارگردانی مازیار میری از نوروز 92 در سینماهای تهران و شهرستان‌ها اکران شد و به فروش خوبی دست پیدا کرد اما شورای صنفی نمایش در هفته‌های اخیر با استناد به قانون کف فروش این فیلم را از روی پرده برداشته است.

منوچهر محمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به این مطلب افزود: طبیعی است که دو فیلم رسوایی و حوض نقاشی در طی نوروز از فروش خوبی برخوردار بوده‌اند که این فروش می‌توانست ادامه داشته باشد اما ناگهان کف فروش سینما آزادی توسط شورای صنفی نمایش افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: شورای صنفی نمایش در یک اقدام و تصمیم غیرمنطقی کف فروش سینمای آزادی به عنوان یک سینمای سرگروه را از 15 میلیون تومان به 26 میلیون تومان افزایش داده است و به همین دلیل فیلم حوض نقاشی به علت پایین بودن کف فروش از سینما برداشته شده است.

وی ادامه داد:‌ براساس این قانون فیلمی که درحال اکران است نه تنها باید کف فروش را رعایت کند بلکه باید درصدی نیز افزایش فروش داشته باشد که با شرایط موجود کمتر فیلمی می‌تواند به این رقم برسد.

محمدی با انتقاد از این تصمیم گفت: هرچند فیلم حوض نقاشی توانست چند هفته با این تصمیم دوام بیاورد و به اکران خود ادامه دهد اما نگرانی من بیشتر به خاطر فیلم‌های دیگر است که حتی با این قانون دو هفته نیز نمی‌توانند به اکران خود ادامه دهند و به نوعی می‌سوزند.

تهیه‌کننده فیلم حوض نقاشی ادامه داد: باید قبل از اینکه چنین تصمیماتی اتخاذ شود، اینگونه موارد با تهیه‌کننده‌ها و پخش‌کننده‌ها مطرح و سپس تصمیم‌گیری شود هرچند ما در 8 سال گذشته شاهد تصمیمات عجیبی در حوزه سینما بوده‌ایم.

وی با اشاره با شرایط اجتماعی امروز گفت:‌ امروز ما در شرایط خاص اجتماعی قرار داریم. از طرفی بحث انتخابات ریاست جمهوری مطرح است. اینگونه تصمیمات باعث می‌شود که در شرایط فعلی سینما بیش از این لطمه ببیند و ضربه بخورد.

محمدی ادامه داد‌: فیلم حوض نقاشی و تمام فیلم‌هایی که در نوروز اکران می‌شوند؛ می‌توانند 10 الی 12 هفته اکران شوند اما با این روش ما فقط دچار فیلم‌سوزی می‌شویم و منافع سینما به خطر می‌افتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز