خبرگزاری کار ایران

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم كن آغاز شد

"گذشته" فرهادی امروز در فرانسه رونمایی می شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۱۲

فیلم گذشته به كار گردانی اصغر فرهادی در كنار آثار كار گردانهای همچون رومن پولانسکی، جیمز گری، برادران کوهن و استیون سودربرگ به نمایش در می آید

 ایلنا: شصت و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کن روز چهارشنبه آغاز به کار کرد. در این جشنواره بیست فیلم برای جایزه نخل طلایی با هم به رقابت می پردازند. استیون اسپیلبرگ ریاست هیات داوران این جشنواره را برعهده دارد.

 به گزارش ایلنا به نقل از یورو نیوز مدیر این جشنواره معتقد است با وجود فیلمهای کارگردانان مطرحی همچون اصغر فرهادی، رومن پولانسکی، جیمز گری، برادران کوهن و استیون سودربرگ، ریاست هیات داوران، باید کسی باشد که نظرش برای دیگران مورد احترام خاص باشد.

تیری فرمو مدیر جشنواره می گوید: «آنها کارگردانان بزرگی هستند.وقتی چنین فیلمسازان بزرگی در این فستیوال حضور دارند هیات داوران هم باید مشروعیت و وجاهت بالایی داشته باشد. وقتی شما کسی مثل استیون اسپیلبرگ را در جایگاه رییس دارید پس یعنی مشروعیت لازم را هم دارید.»

فیلم سه بعدی «گتسبی بزرگ» به کارگردانی باز لورمن و ستاره هایی همچون لئوناردو دی کاپریو و توبی مگوایر به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

فیلم «زیبایی بزرگ» محصول مشترک ایتالیا و فرانسه با کارگردانی پائولو سورنتینو و با بازی ستارگانی مانند تونی سرویلو و کالو وردون و سابرینا فریلی نیز در این دوره حضور دارد. این فیلم روایتگر زندگی نویسنده ای سالخورده است که از جوانی ازدست رفته اش به تلخی یاد می کند و پرتره ای از رم معاصر را به تصویر می کشد.

فیلمی مکزیکی «هلی» به کارگردانی آمات اسکالانته یکی دیگر از فیلمهای جشنواره است. این فیلم به موضوع قاچاق مواد مخدر و آمیخته شدن آن با عشق و روابط خانوادگی می پردازد.

جیمی پی «روان درمانی دشتهای هندی» نام طولانی فیلمی است به کارگردانی آرنولد دپلشن، که بر مبنای زندگی واقعی و دوستی میان یک سرباز آمریکایی و یک مردم شناس در سالهای پس از جنگ جهانی دوم به تصویر درآمده است. در این فیلم بنیسیو دل تورو و متیو آمارلیک نقش آفرینی می کنند.

«گذشته» فیلم تازه اصغر فرهادی است که در این دوره از جشنواره کن حضور دارد. این فیلم به زبان فرانسوی است و ستارگانی مانند علی مصفا، برنیس بژو و طاهر رحیم در آن نقش آفرینی می کنند. ماجرای فیلم داستان زندگی مردی ایرانی است که در پی اختلاف با همسر فرانسوی اش، او و دو فرزندش را رها کرده و به میهنش باز می گردد. با درخواست طلاق زن، فردی جدید وارد زندگی همسر او شده و ناچار به فرانسه باز می گردد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز