خبرگزاری کار ایران

نقد رئیس انجمن سینماداران از وضعیت فروش سالن‌های سینمایی؛

افت محسوس فروش در سینماها

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۶

برگزاری امتحانات پایان سال، انتخابات ریاست جمهوری و علاقمند نبودن تهیه‌کنندگان سینما برای اكران فیلم‌هایشان باعث شده تا فروش سالن‌های سینمایی بسیار افت كند.

ایلنا: محمدقاصد اشرفی(رئیس انجمن سینماداران) معتقد است؛ برگزاری امتحانات پایان سال، انتخابات ریاست جمهوری و علاقمند نبودن تهیه‌کنندگان سینما برای اکران فیلم‌های روز باعث افت محسوس میزان فروش فیلم‌ها در سالن سینماها شده است.

اشرفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت این روزهای سالن‌های سینمایی گفت: امتحانات پایان سال دانش‌آموزان و دانشجویان هر سال بر میزان فروش فیلم‌ها تاثیر می‌گذارد اما امسال این تاثیر بیشتر شده است به گونه‌ای که همزمانی این امتحانات با انتخابات میزان فروش را کاهش داده است.

وی ادامه داد: امسال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حواشی آن باعث شده تا مردم بیشتر اخبار انتخابات را پیگری کنند و به دلیل اهمیت این مساله و برنامه‌هایی که توسط نامزدها ساخته شده و از سوی مردم نیز پیگیری می‌شود، فرصتی را برای رفتن به سینما باقی نگذاشته است.

اشرفی ادامه داد: همچنین امروز فیلم‌هایی روی پرده است که در جذب مخاطب کشش آنچنانی برای آوردن آنها به سینما ندارد و باعث شده تا امروز سالن‌های سینمایی از لحاظ جذب مخاطب دچار معضل شوند.

رئیس انجمن سینماداران با اشاره به اینکه تهیه‌کنندگان علاقه‌ای به اکران فیلم‌های خود در شرایط حاضر ندارند، گفت: بیشتر تهیه‌کنندگان دوست دارند تا فیلم‌های خود را بعد از 25 خرداد و پایان یافتن انتخابات اکران کنند و حاضر نیستند فیلم‌های خود را هم اکنون برای اکران بدهند.

وی با انتقاد از این وضعیت گفت: اگر فیلم خوبی که مولفه‌های اصلی جذب تماشاگر را داشته باشد؛ اکران شود، مردم قطعا از آن استقبال می‌کنند و فیلم خوب همیشه دیده شده است و می‌تواند فروش خوبی داشته باشد مگر آنکه ما واقعا از لحاظ اجتماعی شرایط خوبی نداشته باشیم.

اشرفی با اشاره به اینکه در شرایط موجود سینماداران تلاش دارند که به روند فعالیت خود به صورت معمول ادامه دهند، گفت: بعد از افزایش قیمت حامل‌های انرژی میزان درآمدزایی سالن‌های سینمایی کاهش پیدا کرده و درحالیکه قرار بود براساس مصوبه‌ای که در نیمه دوم سال 89 تصویب شد، بخشی از هزینه‌ها توسط دولت پرداخت شود اما همچنان سینماداران با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: قرار بود دولت یک هشتم این هزینه‌ها را پرداخت کند که هنوز این امر اتفاق نیفتاده است و ما درحال مذاکره و رایزنی برای این امر هستیم.

اشرفی تاکید کرد: به دلیل بالا بودن هزینه‌های حامل‌های انرژی و اینکه بعضی از سینماها کشش آنچنانی برای جذب مخاطب ندارند، بعضی از سالن‌های سینمایی ساعات نمایش خود و سانس‌های خود را تغییر داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز