خبرگزاری کار ایران

نامه خانه سینما به حسن روحانی:

وزیر ارشاد دولت یازدهم باید اهل فرهنگ باشد

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۴۸

تأمین امنیت شغلی و تأسیس صندوق بیمه بیکاری، به رسمیت شناختن حقوق صنفی و سپردن کار به دست اصناف و تضمین آزادی‌های مصرح در قانون اساسی ازجمله تأمین آزادی بیان و رفع سانسور باید در حوزه سینما جزو اولویت‌ها باشد.

ایلنا: هیات مدیره خانه سینما با انتشار نامه‌ای به حسن روحانی(رئیس جمهور دولت یازدهم) از وی تقاضا کرد تا مطالبات بر زمین مانده در حوزه سینما را پاسخ دهد.

به گزارش ایلنا، متن نامه اعضائ هیات مدیره خانه سینما به حسن روحانی بدین شرح است:

جناب آقای حسن روحانی، رئیس جمهور محترم منتخب ملت ایران

با تبریک انتخاب شایسته مردم، پیروزی عقلانیت و اعتدال و تدبیر و امید را آغاز دورانی تازه می‌دانیم ناگفته پیداست که بار مسئولیت سنگین در دوره‌ای دشوار بر دوش حضرتعالی گذاشته شده است.

نحوة پاسخگویی به سیلاب مطالبات مردم و گروه‌های اجتماعی است که می‌تواند ثبات و امنیت و آرامش را به کشور بازآورد. هر چند صبوری سرشت مردم ماست، اما بی‌تابی امروز قابل درک است.

اهل فرهنگ و هنر به سهم خویش می‌کوشند در طرح مطالبات رفتار واقع بینانه پیشه کنند. تمام آنچه را که در این سالها بر فرهنگ گذشت مکرر نمی‌کنیم که جز ملال به بار نمی‌آورد. کوتاه آنکه حوزه فرهنگ به ویژه از این روزن که ما می‌نگریم: سینما، دچار آسیب‌های هولناک شده است. بحران بی‌اخلاقی مهلک‌تر از نادانی‌های مدیریتی گریبانگیر سینماست. امیدواریم بازگشت اخلاق به حوزة سیاست که در مسیر پیروزی شما و با حرکت زیبای جناب آقای دکتر عارف رخ نمود، این کیمیای وجود را به حوزة سینما باز آورد. اما تکالیف بر زمین ماندة دو دولت قبل در برنامة توسعة چهارم شامل تأمین امنیت شغلی و تأسیس صندوق بیمه بیکاری، به رسمیت شناختن حقوق صنفی و سپردن کار به دست اصناف، تضمین آزادی‌های مصرح در قانون اساسی ازجمله تأمین آزادی بیان و رفع سانسور، ایجاد فضای حیاتی برای فعالیت بخش خصوصی، بسنده کردن دولت به سیاستگزاری کلان در حوزة فرهنگ و بسترسازی و سرمایه‌گذاری در حوزة سخت افزاری سینما... تنها بخش کوچکی از سیلابی است که جنابعالی و دولت آیندة تدبیر و امید در حوزة سینما با آن سر و کار خواهد داشت. نه می‌پسندیم که در مسیر سیلاب سد بسازید، نه می‌خواهیم سیلاب خان و مان دولت را بروبد، نه انتظار داریم با کلید تدبیر قفل همة نابسامانی‌ها یک شبه گشوده شود. آغاز مدبرانة روند اصلاح نیز به قدر لازم امید بخش است. به ویژه انتخاب وزیر فرهنگ و ارشادی که با هنرمندان به زبان فرهنگ سخن بگوید، به هنرمندان و تشکل‌های صنفی واقعی آنان اعتماد داشته باشد و خود را موظف به فراهم ساختن زیرساخت‌های حوزة فرهنگ و هنر بداند، گام اول این روند محسوب می‌شود. جامعه اصناف سینمای ایران (خانه سینما) به سهم خود با تمام توان خواهد کوشید در راستای تحقق این اهداف با دولت آیندة تدبیر و امید همکاری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز