خبرگزاری کار ایران

مدیرآموزشگاه آو خبرداد:

نمایش گیل گمش در سالنی با قدمت بیش از صدسال اجرا می‌شود

asdasd

تنگ‌شیر می‌گوید: با وجود اینكه از حمایت‌های دولتی برخوردار نمی‌شویم اما یك سالن نمایش را به سالن‌ها اضافه كرده‌ایم كه گروه‌ها می‌توانند برای تمرین و اجرای آثار خود روی آن حساب باز كنند.

ایلنا: نمایش بین فرهنگی گیل گمش از روز سه‌شنبه (4مهر ماه) متشكل از 30 بازیگر در سالن جدید خانه آو به روی صحنه رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سمیرا تنگ‌شیر مدیر آموزشگاه آو با اعلام خبر ضمن اشاره به این مطلب كه اجرای نمایش گیل گمش نخستین تجربه اجرای عمومی در سالن جدید گروه آو است، گفت: ما جزو معدود گروه‌های تئاتری هستیم كه برای تمرین و اجرای آثار سالن اختصاصی داریم و تمامی نمایش‌هایی كه اجرا می‌كنیم زیرنظر شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی روی صحنه می‌آید.

وی همچنین درخصوص چگونگی تامین هزینه‌های مورد نیاز از گیشه، بیان كرد: تامین هزینه‌ها از طریق گیشه به استقبال تماشاگران و مراجعه مخاطبان بستگی مستقیم دارد. در این امر حمایت رسانه‌ و دست‌اندركاران امور تبلیغات می‌تواند كمك شایانی به ادامه این روند داشته باشد. طی سال‌های ابتدایی كه این گروه شروع به كار كرد تمام اعضا مدت زیادی هزینه‌ها را از منابع شخصی تامین می‌كردند، به هرحال ایجاد و هدایت یك مجموعه با مدیریت خصوصی تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

مدیرآموزشگاه آو همچنین با اشاره به این مطلب كه هیئت مدیره گروه آو از سال 89تشكیل و شروع به فعالیت كرده است، درخصوص میزان ظرفیت موجود برای تماشاچیان،‌ تصریح كرد: محل جدید ما سالنی 200متری دارد كه برای نمایش گیل گمش تعداد 60نفر ظرفیت تماشاچی درنظر گرفته شده است. اما به هرحال میزان ظرفیت‌ سالن به نسبت هر نمایش دستخوش تغییر می‌شود.

تنگ‌شیر درباره داستان نمایشی كه روی صحنه رفته و شیوه اجرایی اثر، گفت: این اثر به اسطوره بین‌النهرین و بابل تعلق دارد و قصه فردی را روایت می‌كند كه به دنبال كشف راز جاودانگی است و برای بدست آوردن این راز به سفر می‌رود.

وی ادامه داد: كار ما برداشتی آزاد از گیل گمش است كه در اجرا بیشتر مبتنی بر فرم، موسیقی و حركت است. همچنین مفاهیمی كه قابلیت جهانشمولی بیشتری دارد وارد كار شده است. با توجه به اینكه خانم سهیلا قدس طینت كارگاه‌های نمایش‌نامه‌نویسی برگزار می‌كند متن اثر نیز در جریان همین كلاس‌ها و به صورت كاملا كارگاهی نوشته است.

مدیرآموزشگاه آو درباره دشواری‌های اداره امور بدون كمك دولتی، گفت:‌ با وجود اینكه از حمایت‌های دولتی برخوردار نمی‌شویم اما یك سالن نمایش را به سالن‌ها اضافه كرده‌ایم كه گروه‌ها می‌توانند برای تمرین و اجرای آثار خود روی آن حساب باز كنند. البته باید به قدمت تاریخی این محل جدید و معماری خاص آن نیز اشاره كنم كه بیش از صدسال قبل بازمی‌گردد. اما به هرحال انتظار ما از رسانه‌ها و دوستانی كه می‌توانند در معرفی هرچه بیشتر این محل كمك و از ما حمایت كنند بیشتر است.

وی با بیان اینكه تمرین‌های گروه حدود دو ماه طول كشیده درخصوص تعداد اجراهای نمایش، اظهار كرد: با توجه به اینكه سالن خصوصی است مشكل چندانی در ارتباط با میزان اجراها وجود ندارد و تعداد اجرای آثار بسته به میزان استقبال مخاطبان و نظر گروه تعیین می‌شود كه درخصوص گیل‌گمش فعلا تعداد سی اجرا درنظر گرفته شده است.

این نمایش هر روز در ساعت 18:30 میزبان تماشاگران خود خواهد بود. این نمایش پس از بازبینی و کسب مجوز از سوی شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی در روزهای گذشته آماده اجرا شده است.

سهیل اعرابی مدیر پروژه این اجرای بین فرهنگی است و امیر افشار مدیر هنری موسسه آو برعهده دارد.

همچنین بابک مهری، سهیلا قدس طینت، خانم الپیدا و آقای میخاییل یولفیک و خانم دی‌کنون تیم کارگردانی این اجرا را تشکیل می‌دهند که با 30 بازیگر در یک پروسه دوماهه زیر نظر گروه نمایش آو گیل گمش را تمرین و آماده اجرا کرده‌اند.

سالن جدید گروه نمایش آو که از یک هویت تاریخی، معماری و بافت قدیمی برخوردار است كه مهر و آبان 1391 میزبان این اجرا خواهد بود. تهیه کننده و حامی مالی این اجرای بین فرهنگی بابک مهری و گروه گنج آو هستند.

بهای بلیت این نمایش 10000 تومان تعیین شده و همه روزه از ساعت 6:30 تا 8 به اضافه روزهای شنبه روی صحنه می‌رود.

آدرس: تهران-میدان فاطمی- ابتدای شهید گمنام- خیابان جهانمهر- پلاک 26 – خانه آو.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز