خبرگزاری کار ایران

ابراهیم فروزش:

پرچم در فیلم‌هایم مثل نگینی خودنمایی می‌کند

کد خبر : ۸۶۰۸۴

در بیشتر فیلم‌هایم، مدرسه یکی از لوکشین‌های ثابت است که در حیاط و کلاس‌های آن، پرچم خودنمایی می‌کند و درمعرض دید دانش‌آموزان که آینده‌ساز کشور هستند قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که پرچم در فیلم‌هایم مثل نگینی خودنمایی می‌کند.

ایلنا: ابراهیم فروزش(کارگردان پیشکسوت سینمای ایران) درباره تمایلش به استفاده از پرچم و نشانه‌های آن در فیلم‌هایی که ساخته، عنوان کرد: همیشه به پرچم کشورم و نقش‌هایی که می‌تواند در ساختار فیلم‌هایم داشته باشد، می‌پردازم.
سازنده فیلم سینمایی «خمره» به ستاد خبری جشنواره پرچم گفت: در بیشتر فیلم‌هایم، مدرسه یکی از لوکشین‌های ثابت است که در حیاط و کلاس‌های آن، پرچم خودنمایی می‌کند و درمعرض دید دانش‌آموزان که آینده‌ساز کشور هستند قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که پرچم در فیلم‌هایم مثل نگینی خودنمایی می‌کند.
ابراهیم فروزش با تاکید بر این‌که با پرداختن به پرچم در فیلم‌هایمان، هویت ملی کشورمان را پررنگ نشان می‌دهیم، تصریح کرد: در هر عرصه‌ای که حضور داشته باشیم، پرچم نشانه هویت، فرهنگ و مایه سرافرازی ما است. برای مثال، همانگونه که دیدید، بعد از پیروزی غرورآفرین فوتبالیست‌های کشورمان بر کره جنوبی و صعود تیم ملی به جام جهانی، این پرچم بود که در هر کوچه و خیابانی، خودنمایی می‌کرد؛ بنابراین پرچم در تمام شئونات کشورمان نقش تعیین‌کننده و محوری دارد.
وی با اشاره به حضور قومیت‌های مختلف در جای‌جای ایران اسلامی افزود: پرچم جزو نمادهایی است که تمام این اقوام را در صلح و آرامش در کنار هم جمع کرده است و جشنواره پرچم ظرفیت این را دارد که در سراسر کشور و حتی بین‌المللی اجرا شود.
نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوس‌تر و نقاشی کودک و نوجوان، به ریاست ناصر امین‌زاده و دبیری محسن یونسی، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه ۵ و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز