خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کرد:

در ۶ ماه ابتدای سال ۴ میلیارد تومان برای سینمای مستند هزینه شده است

asdasd

مرکز گسترش و سینمای مستند و تجربی در شش ماه اول سال بیش از ۱۰۰ طرح را تصویب وآماده ساخت کرده است که ۴ میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شده است.

 ایلنا: حسین خورشیدی معتقد است که جشنواره فیلم سینما حقیقت به دنبال فرهنگسازی در حوزه تماشای آثار مستنداست.


 به گزارش خبرنگار ایلنا،حسین خورشیدی معاون فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستندوتجربی که در نشست خبری ششمین دوره جشنواره سینما حقیقت سخن می‌گفت افزود: به دنبال فرهنگ سازی و دیده شدن فیلم مستنددر جشنواره حقیقت هستیم و ما می‌خواهیم این دیده شدن را به کار فرهنگی تبدیل کنیم زیرا معتقدیم بهترین و مهم‌ترین محل عرضه فیلم مستند جشنواره فیلم حقیقت است.


وی ادامه داد: این جشنواره در آسیا بی‌نظیر است و امسال با نمایش فیلم‌های مستند در ۳۰۰ سانس رنگین کمانی از فیلم‌های مستندکشور و دنیا ارایه می‌شود.


وی با اشاره به گونه بندی موضوعات مختلف در جشنواره امسال گفت: هرچند این کار هزینه بر است اما به دنبال آن بودیم که جشنواره تخصصی‌تر برگزار شود در بخش داوری نیز این امر مورد توجه قرار گرفته و پیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان وکار‌شناسان عرصه مستند در بخش داوری وانتخاب حضور دارد.


خورشیدی افزود: امسال در بخش گونه‌های مختلف فقط گونه ورزشی و علمی به دلیل به حد نصاب نرسیدن حذف شده است ودر بخش زلزله آذربایجان نیز شش سانت پیش بینی شده و مستند سازان استانهای آذربایجان شرقی، غربی واردبیل که فیلمی در این مورد ساختند تا ۱۵ مهر فرصت دارند آثارشان را به جشنواره ارسال کنند ضمن آنکه مرکز از ۵ فیلم حمایت کرده است.
وی درپاسخ به سوالی پیرامون حمایت از فیلم‌های مستندبخش خصوصی گفت: آثار برگزیده بخش خصوصی خریداری شده است همچنین در خصوص طرح مستندی پیرامون شهرزاد می‌رقلی خان نیز با دوتهیه کننده صحبت کردیم تا فیلمی ساخته شود اما اگر فیلمسازی طرح خوبی دارد ارایه کند.


وی ادامه داد: ما فقط می‌توانیم از یک سوم طرح‌ها حمایت کنیم از طرف دیگر ۲۰درصدا زپروژه‌های ما پروژه‌های پرهزینه است که بعضی از آن‌ها حتی ۱۰۰ میلیون به بالا نیاز به هزینه ساخت دارد.


خورشیدی افزود: مرکز گسترش و سینمای مستندوتجربی در شش ماه اول سال بیش از ۱۰۰ طرح را تصویب وآماده ساخت کرده است که ۴ میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شده است و بیشتر این طرح‌ها مستنداست به طور مثال در حوزه محیط زیست فیلمی قرار داد ساخت بسته شده که یکسال طول می‌کشد.


وی درپاسخ به سوالی پیر امون نتایج نشست صد سند گفت: طرح ساخت فیلم‌های در حوزه مستند با موضوع نشست ۱۰۰ سند از چندماه قبل آغاز شد و بعد از نشست نیز بیش از ۱۵ طرح به مرکز رسیده که باانجام گشایش اعتباری می‌توانیم آنهارا بسازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز