خبرگزاری کار ایران

سید ضیاء هاشمی:

امسال برای سینمای دفاع مقدس سال خوبی بود

حالا که دبیرخانه جشنواره دائمی شده است باید سعی کند که امکانات تولید سینمای جنگی را بالا ببرد

 سید ضیاء هاشمی معتقد است كه ین سال هم تولیدات با وقار و خوبی داشتیم. فیلم بزرگی مثل ملکه، فیلم روزهای زندگی و فیلم‌هایی که در حواشی جنگ بود. امسال برای سینمای دفاع مقدس سال خوبی بود و به همین جهت جشنواره از لحاظ محتوایی خیلی خوب بود.

 به گزارش ایلنا سید ضیاء هاشمی تهیه کننده سینمای ایران در گفت‌و‌گوی اعلام كرد گفت: این جشنواره به لحاظ وسعت خیلی خوب بود و در مقام دفاع مقدس برگزار شد.


وی افزود: این سال هم تولیدات با وقار و خوبی داشتیم. فیلم بزرگی مثل ملکه، فیلم روزهای زندگی و فیلم‌هایی که در حواشی جنگ بود. امسال برای سینمای دفاع مقدس سال خوبی بود و به همین جهت جشنواره از لحاظ محتوایی خیلی خوب بود.
او ادامه داد: از نظر برگزاری هم باید آثارش را در سال‌های بعد جست. حالا که دبیرخانه جشنواره دائمی شده است باید سعی کند که امکانات تولید سینمای جنگی را بالا ببرد. الان ضعف عمده ما روی همین مسئله امکانات است. ما در حال حاضر تمایل خوبی برای ساخت فیلم جنگی داریم، حتی از نظر مالی هم شرایط خوبی داریم اما مشکا عمده‌مان امکانات است. همچنین ما علم استفاده از تجهیزات را نداریم و هنوز که هنوز است اگر بخواهیم یک فضای جنگی داشته باشیم به سراغ بازسازی و نمونه‌های طبیعی آن می‌رویم در حالیکه دیگر در هیچ جای دنیا اینگونه نیست. اگر دبیرخانه دائمی جشنواره امکانات تولید فیلم‌های جنگی را فراهم کند، دفاع مقدس ما خیلی قدرمتند است. شاهد مثال حرف‌هایم هم همین فیلم به شدت قدرتمند و باوقار است.
هاشمی تاکید کرد: از نقاط قوت جشنواره امسال هم کیفیت خوب آن و هم کمیت قابل توجه آن بود. علاقه مندان به این زمینه حضور فعال و اشتیاق خود را در همه نشست‌های خبری و جلسات نقد و بررسی به خوبی نشان دادند. از دیگر مشکلات ما این است که هیچ کس تولیت سینمای دفاع مقدس را نمی‌پذیرد در حالیکه اکنون دبیرخانه دائمی این جشنواره می‌تواند این عمل خطیر را به دوش بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز