خبرگزاری کار ایران

تولیدات گیم متاثر از برخی محدودیت‌های خود ساخته است

کد خبر : ۸۸۱۴۱

برپایی جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران در معرفی ظرفیت صنعت گیم کشور و شناسایی گروه‌های هدف مخاطب تاثیر به سزایی دارد.

ایلنا: کارگردان فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» گفت: فیلمنامه‌های ایرانی به دلیل برخی محدودیت‌های خود ساخته گاهی به دور از جذابیت بوده و این رویکرد صنعت بازیسازی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.
به گزارش ایلنا به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سیاوش اسعدی با تاکید بر اینکه بازیهای رایانه‌ای همچون گذشته طرفداران زیادی دارد، افزود: تنها با اطلاع رسانی می‌توان بازیهای بومی را در سطح بازار فرهنگی جامعه معرفی کرد.
به عقیده وی: اینترنت و ماهواره به مرور جایگزین بازیهای رایانه خواهد شد و بازیهای اعتیاد آور که ساعت‌ها مخاطب را پشت رایانه نگه می‌دارد، جایگاه خود را از دست خواهد داد.
کارگردان فیلم «حوالی اتوبان» با بیان اینکه تصویری شدن برخی داستان‌ها قوه تخیل را از بین می‌برد، ادامه داد: با وجود بازیهای رایانه‌ای، کودکان کمتر به کتاب خوانی تمایل دارند و بازیهای محرک دیگر جایگاهی در میان کودک و نوجوان ندارد.
اسعدی گفت که: استفاده از بازیهای رایانه‌ای در صورتی که توسط والدین کنترل نشود، می‌تواند اثرات مخربی به همراه داشته باشد چرا که برخی از مخاطبان در سنین کم دسترسی به بازیهای خشن دارند.
وی به برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد وگفت: برپایی این رویداد در معرفی ظرفیت صنعت گیم کشور و شناسایی گروه‌های هدف مخاطب تاثیر به سزایی دارد.
این فیلم ساز در خصوص همکاری کارگردان‌ها با طراحان و تولید کنندگان بازیهای رایانه‌ای گفت: در فیلم تهران ۱۵۰۰ به کارگردانی بهرام عظیمی فیلمسازان هنر خود را به نمایش و ظرفیت‌هایشان خود را به مردم معرفی کردند. این اثر ظرفیت تبدیل به بازی رایانه‌ای را داراست.
سومین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران از ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز