خبرگزاری کار ایران

درپی سخت‌گیری‌های شورای حمایت از آثار نمایشی:

تمرینات یرمای علی رفیعی متوقف شد

asdasd

رفیعی می‌گوید: مسئولان شورای حمایت كاسب‌كارانه با من چانه می‌زنند تا از سر و ته بودجه كم شود. من نمی‌توانم به گروه خود لطمه وارد كنم و دستمزد هفت‌ سال پیش را به آن‌ها بدهم درحالی كه هزینه زندگی چهار برابر شده است.

ایلنا: سالن اصلی تالار وحدت این روزها درحالی میزبان نمایش كشتی126 ساخته شهرام نوشیر است كه روزهای پیش از آن علی رفیعی به همراه تعدادی از هنرمندان جوان درحال تمرین آخرین اثر این كارگردان با سابقه تئاتر بودند، پس از آغاز اجرای عمومی نمایش نوشیر نخستین سوالی كه به ذهن می‌رسید این بود كه سرانجام تمرین و اجرای عمومی نمایش یرما با وجود مشكلات مالی و سخت‌گیری‌های شورای حمایت چه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رفیعی ضمن اعتراض به سخت‌گیری‌های شوای حمایت از آثار نمایشی و كلیه متولیان هنر تئاتر، گفت: با توجه به مشكلاتی كه برای ما پیش آمده روز گذشته شخصا كلیه تمرینات گروه را تعطیل و كار را متوقف كردم، اما در حقیقت این مركزهنرهای نمایشی است كه كار را به تعطیلی كشانده است.

رفیعی كه پیش از این نیز پیش‌بینی كرده بود با وجود برطرف شدن ایراد ممیزها به نمایش یرما سرانجام به واسطه فشار مالی كار متوقف شود، ادامه داد: وقتی امكانات لازم را در اختیار گروه نمی‌گذارند و دائم قصد دارند از سر و ته بودجه‌ای كه برای نمایش درنظر گرفته شده است بزنند، امكان ادامه كار وجود ندارد.

وی افزود: بودجه‌ای كه برای اجرای نمایش درنظر گرفته می‌شود توسط افراد متخصص برآورد می‌شود، اما دوستان به بهانه‌های گوناگون و به شكلی كاسبكارانه سعی دارند از این بودجه كم كنند با این تصور كه می‌خواهیم كار تجاری كنیم، به دلیل همین رویكر من به آقای علیخانی مدیر تولید نمایش گفتم درچنین شرایطی اصلا نمی‌توانم كار كنم.

این كارگردان تئاتر ضمن توضیح بیشتر دلایل متوقف كردن تمرینات، بیان كرد: نمی‌توانم به احدی از اعضای گروه خود لطمه وارد كنم، با توجه به شرایط سخت مالی و اقتصادی زندگی روزمره چطور می‌توانم به اعضای گروه خود دستمزدی را بدهم كه شش، هفت سال پیش دریافت می‌كرند؟ درحالی كه از آن زمان تا به امروز هزینه‌های زندگی حداقل چهاربرابر شده است.

وی با بیان اینكه وقتی چنین بی‌رحمانه با اعضای گروه برخورد می‌شود من نمی‌توانم ادامه كار بدهم، تصریح كرد: یك سال است این گروه جوان با سختی كار كرده و من پای آن‌ها ایستاده‌ام، بسیار تلاش كردم تا جوانانی چنین پرانرژی و دینامیك روی صحنه بیایند، جالب است وقتی در سالن اصلی تالار وحدت تمرین می‌كردیم هیچ‌یك از افرادی كه درفاصله پنج متری این محل در ساختمان مركزهنرهای نمایشی بودند متوجه نشدند در تالار وحدت وركشاپ برگزار می‌شود.

رفیعی در پایان با دفاع از هزینه برآورد شده برای اجرای نمایش یرما، افزود: من اگر برآورد مالی می‌دهم دقیق است و پای آن می‌ایستم، چون می‌دانم كه درست است اما متاسفانه مسئولان شورای حمایت خیلی كاسب‌كارانه با من چانه می‌زنند. بسیار متاسف هستم كه این افراد كوچكترین آشنایی با زیبایی شناسی آثار علی رفیعی، هنر و شیوه تولید و شكل‌گیری یك اثر نمایشی ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز