خبرگزاری کار ایران

جواد شمقدری در گفتگو با ایلنا:

خوشمان نیامد که خانه سینما پلمب شده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۷۲

من هم با نظر ریس جمهور موافقم و حتی خود ما هم از پلمب خانه سینما ناراحت شدیم و معتقد بودیم همین قفل کافی است اما حراست ارشاد براساس قوانین خودشان عمل کردند.

ایلنا: به دنبال مناقشه برانگیز شدن مساله بازگشایی خانه سینما و تجمع دیروز گروهی از اهالی خانه سینما در مقابل این خانه در اعتراض به پلمب آن؛ فرصت ۴۸ ساعته‌ای تعیین شد تا مسائل در یک فرایند گفتگو حل شود. حال جواد شمقدری از ارائه پیشنهادات خود به هیات مدیره خانه سینما خبر می‌دهد.
رئیس هیات مدیره خانه سینما در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: من پیشنهادات خود را به هیات مدیره خانه سینما اعلام کردم و منتظر نظر آن‌ها هستم. اما از سوی آن‌ها پاسخی هنوز دریافت نشده است و فقط شنیده‌ام که فراخوان تجمع دوباره‌ای اعلام شده است.
شمقدری بدون آنکه به جزییات پیشنهاد خود اشاره‌ای کند، افزود: به دنبال آن هستیم که بعدازظهر امروز جلسه‌ای را با هیات مدیره خانه سینما برگزار کنیم.
وی درباره نظر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت که اعلام کرده بود پلمب خانه سینما اشتباه بوده است، گفت: ما هم همین را می‌گوییم و دوست داشتیم که دیروز خانه سینما را باز کنیم. پلمب خانه سینما به قوانین حراست ارشاد مربوط می‌شود. حراست ارشاد مکانی را که تحویل می‌گیرد قبل از آنکه تحویل بدهد پملب می‌کند و حتی خود ما هم از پلمب ناراحت شدیم و معتقد بودیم همین قفل کافی است اما آن‌ها براساس قوانین خودشان عمل کردند.
شمقدری افزود: اما آنچه که مشخص است بعد از این صحبت رئیس جمهور به نظر می‌رسد که ظاهرا گزارش‌های من به دست ایشان نمی‌رسد و یا حداقل آخرین گزارش من به دست ایشان نرسیده است اما درعین حال از نفس پلمب‌‌ همان گونه که آقای رئیس جمهور گفتند ما هم دل خوشی نداریم و ما هم خوشمان نیامد که پلمب شده است.
وی درباره فعالیت‌های خود بعداز پایان مسئولیتش در سازمان سینمایی گفت: به جز فیلمسازی کار دیگری بلد نیستم و قصد استراحت ندارم. طرح‌های بسیاری داشتم که امکان ساخت آن فراهم نشد و حتی دو طرح را دوستان در همین سال‌های اخیر ساختند که یکی از آن‌ها فیلم سی و سه روز و دیگری فیلم استرداد بود.
شمقدری درباره اینکه گفته می‌شود وی قرار است فیلمی بسازد تا جواب آرگو را بدهد، گفت: به نظر من بحث انقلاب دوم که امام راحل فرمودند بسیار مهم است. درجریان انقلاب دوم یکی از اتفاقات بحث تسخیر لانه جاسوسی است، یکی دیگر از مباحث توافقاتی است که دولت بازرگان با آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات الجزایر صورت گرفت یا حمله آمریکا به طبس و کودتای نوژه نیز از جمله اتفاقات مربوط به انقلاب دوم است.
وی ادامه داد: می‌توان تمامی این اتفاقات را در یک پروژه سینمایی وسیع مطرح و ساخت. البته باید از این کار حمایت شود و اگر این حمایت جدی صورت بگیرد می‌تواند یک پروژه مهم سینمایی برای نظام باشد.
شمقدری همچنین درباره چاپ کتاب خاطرات خود گفت: البته راجع به این مسائل صحبت کردن زود است اگر فرصت کنیم شاید این کار را انجام دهم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز