خبرگزاری کار ایران

در ضیاف افطاری اتحادیه ویدئو رسانه مطرح شد:

در سال‌های اخیر فشار‌ها بر شبکه نمایش خانگی بیشتر شده است

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۹۷

سیاست‌های سازمان سینمایی در سال‌های اخیر وضعیت ۲۰۰ هزار عضو خانواده شبکه نمایش خانگی را با دشواری مواجه کرده و به نوعی با آن بازی شده و به سمت نابودی برده است.

ایلنا: ضیافت افطاری شب گذشته(30 تیرماه) اتحادیه ویدیو رسانه درحالی در هتل ونوس برگزار شد که حضور سینماگران با دیدگاه‌های متفاوت درکنار هم قابل توجه بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نوروزی(رئیس اتحادیه ویدیو رسانه) در مراسم ضیافت افطار این اتحادیه در جمع هنرمندان سینما با اشاره به وضعیت امروز شبکه نمایش خانگی گفت: سرقت و کپی غیرمجاز محصولات فرهنگی و شرایط نامناسب اقتصادی مبتلا به کشور شبکه نمایش خانگی را همچون با سایر بنگاه‌های اقتصادی، تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار داده بود.

 وی ادامه داد: تحمل و گذراندن این شرایط سخت در سایه همدلی و همکاری و اتحاد میسر شد اما در سال‌های اخیر اتفاقات دیگری نیز رخ داد که این فشار را بر شبکه نمایش خانگی صد چندان نمود و امید‌ها و انگیزه‌های این خانواده بزرگ را رو به خاموشی برد و سیاست‌های مخرب، نا‌کارآمد و خام‌دستانه سازمان سینمایی نقشی بی‌بدیل در تسریع روند قهقرایی بازار شبکه نمایش خانگی داشتند.

نوروزی افزود: به‌کارگیری نیروهای خودرای و پرحاشیه که با سرنوشت ۲۰۰ هزار خانوار عضو شبکه نمایش خانگی بازی می‌کردند، صنف را دستخوش ناملایمات و چالش‌های بسیار جدی نمود و تهیه و تصویب طرح‌های خلق‌الساعه بیهوده و زیان‌آور برای صنف و بی‌توجهی و مغفول گذاردن اصل مترقی چهل و چهارم قانون اساسی در واگذاری هرچه بیشتر اختیارات به صنوف و اتحادیه‌ها به عنوان مهم‌ترین اهمال سازمان سینمایی از اتفاقاتی هستند که در سال‌های گذشته ضربه جبران ناپذیری بر پیکره شبکه نمایش خانگی وارد نموده‌اند.
وی با اشاراه به انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب رئیس جمهور جدید گفت: نسیم امید و تغییر درحال وزیدن است و شبکه نمایش خانگی کشور نیز به تبع سینمای کشور چشم انتظار روزهای شیرین و فرخنده و پشت سر گذاشتن این روزهای تلخ است و تنها عبرتی می‌ماند برای آیندگان و کسانی که از این پس سکاندار فرهنگی این مرز و بوم خواهند بود که زندگی صحنهٔ یکتای هنرمندی ماست، هرکسی نغمهٔ خود خواند و از صحنه رود، صحنه پیوسته به جاست، خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد!
مصطفی محمودی(دبیر اتحادیه) نیز طی سخنانی با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: یکی از مسائلی که به سینمای ایران و شبکه نمایش خانگی لطمات زیادی وارد ساخت عدم تدبیر صحیح مدیریتی در و دیدگاه پدرانه در سازمان سینمایی بود. وقتی که ادبیات و رفتار پادگانی جایگزین رفتار منطقی، سنجیده و متفکرانه در سینمای ایران می‌شود، طبیعی است که وضعیت شبکه نمایش خانگی به این شکل باشد و اختلافات دامنه‌دار چند روز اخیر در حوزه سینما نیز از همین مساله نشات می‌گیرد.
وی ادامه داد: امیدوارم با استقرار و شروع به کار دولت تدبیر و اعتدال، کدورت‌های اخیر بین سینماگران بر طرف شودو از صمیم قلب آرزو می‌کنم همه سینماگران و دست‌اندرکاران سینمای ایران در روزهای آینده با صمیمیت و یکدلی در جهت حفظ و اعتلای سینمای شریف و عزیزمان بکوشند.
در این مراسم، شهرداد روحانی، صدرالدین حسینخانی، علی معلم، سعید جابری انصاری، شفیع آقا محمدیان، مهدی عظیمی میرآبادی، محمدرضا فرجی، محمدمهدی عسگر‌پور، حبیب‌اله کاسه‌ساز، همایون اسعدیان، حسین فرحبخش، مازیار میری، حبیب کاوش، مسعود ده نمکی، فرهاد توحیدی، سعید الهی، محمد درمنش، سعید رجبی فروتن، بهروز شعیبی، غلامرضا موسوی، جمع کثیری از دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی و صدا و سیما، مدیران موسسات ویدئو رسانه، شرکتهای پخش و کارخانجات لوح فشرده حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز