خبرگزاری کار ایران

کارگردان مستند سبز، سفید، سرخ:

اهمیت پرچم در زندگی مردم تشریح شود

کد خبر : ۹۲۳۳۰

پرچم مساله فراملی است؛ زمانی‌که یک ورزشکار قهرمان می‌شود و پرچم ایران بالا می‌رود، احساس غرور ملی تقویت می‌شود؛ پس آنجایی که از پرچم استفاده ملی می‌شود باعث همگرایی است.

ایلنا: کارگردان و نویسنده مستند «سبز، سفید، سرخ» گفت: ما هنوز به درک کافی از اهمیت پرچم در زندگی روزانه نرسیده‌ایم. هر روز با آن روبه‌رو می‌شویم، از کنار پل‌ها و مکان‌هایی عبور می‌کنیم که پرچم‌هایی به آن نصب شده است، اما هیچ نوع واکنشی نسبت به آن نداریم.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره پرچم، سیدمحمدرضا هاشمیان، تشریح اهمیت پرچم در زندگی روزانه مردم را انگیزه ساخت مستند «سبز، سفید، سرخ» دانست و افزود: این فیلم تاریخی- پژوهشی است؛ پژوهشی درباره پرچم‌هایی که از ابتدا تاکنون در ایران بوده است و سیر تحولات آن را بررسی می‌کند و باعث می‌شود زمانی‌که از کنار یک پرچم رد می‌شوید، حس کنید این موضوع، دارای اهمیت است. ابعاد و کارکردهای پرچم و اتفاقاتی که حول محور آن افتاده است در این فیلم کاملا قابل ردیابی است.
هاشمیان یادآور شد: پرچم یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین نمادهای حکومت‌های مختلف در ایران بوده است. درواقع، هر حکومتی که برای خود هویت، ویژگی، قاعده‌مندی سیاسی و اجتماعی تعریف کرده؛ پرچم نماد آن شده است. ضمن این‌که پرچم مساله فراملی است؛ زمانی‌که یک ورزشکار قهرمان می‌شود و پرچم ایران بالا می‌رود، احساس غرور ملی تقویت می‌شود؛ پس آنجایی که از پرچم استفاده ملی می‌شود باعث همگرایی است.
وی با تاکید بر این‌که باید اهمیت پرچم در جامعه تشریح شود، خاطرنشان کرد: ممکن نیست در هر فیلم آمریکایی، پرچم این کشور دیده نشود، اما در فیلم‌های ایرانی، چقدر درباره پرچم کار کرده‌ایم؟
هاشمیان برگزاری نخستین جشنواره پرچم را شایسته تقدیر خواند و گفت: شاید در دوره‌های بعد، دست‌اندرکاران جشنواره، با سفارش ساخت فیلم‌ کوتاه درباره پرچم، بهتر بتوانند به جریان‌سازی درباره پرچم و وارد کردن آن به زندگی مردم کمک کنند.
نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، به ریاست ناصر امین‌زاده و دبیری محسن یونسی، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه ۵ و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز