خبرگزاری کار ایران

تولیدات اکشن سینما و تلویزیون به گیم تبدیل شود

کد خبر : ۹۳۰۶۸

هنرمندان بازی ساز ایرانی در مدت کوتاهی توانسته اند در این صنعت پیشرفت چشمگیری داشته و دست به خلق بازیهایی بزنندکه نشانگر فرهنگ بومی، اسلامی و چند هزار ساله ایران است.

 ایلنا:منتقد و نویسنده سینما با بیان اینکه بازی‌سازهای غربی فارغ از استفاده از تکنیک‌های حرفه‌ای در عرصه بازی رایانه‌ای، هیجان را چاشنی خلق یک گیم پر طرفدار کرده اند گفت: شناخت نیاز جوانان یکی از عوامل مهم در جذب مخاطب به بازی‌های رایانه‌ای است.

به گزارش ایلنا، «کیوان کثیریان» در خصوص ساخت بازیهای بومی افزود: فیلم ها و سریال های تاریخی و پلیسی قابلیت تبدیل به بازی رایانه ای را دارد، معتقدم خالقان بازیهای بومی می توانند کیفیت، هیجان و طراحی جذاب مراحل را در اولویت کار هنری خود قرار دهند.

وی ادامه داد: هنرمندان بازی ساز ایرانی در مدت کوتاهی توانسته اند در این صنعت پیشرفت چشمگیری داشته و دست به خلق بازیهایی بزنندکه نشانگر فرهنگ بومی، اسلامی و چند هزار ساله ایران است.

این منتقد سینما تاکید کرد: بازینامه نقش اساسی در ساخت بازی رایانه ای دارد و با یک بازینامه مناسب قابلیت های بازیسازان بیشتر به نمایش در می آید.

کثیریان توضیح داد: جوانان و نوجوانان که با بازیهای رایانه ای بخش اصلی اوقات فراغتشان را سپری می كنند خواستار تنوع در موضوع بازی های بومی هستند چرا كه بازیهای غربی با تنوع و هیجان بالا بازار گیم را تحت تاثیر قرار داده است.

این منتقد سینمایی با یادآوری اینکه نمایشگاه بازی های رایانه ای فرصتی برای دیده شدن خلاقیت جوانان فعال در عرصه تولید بازی های رایانه ای است گفت: ورود به این هنر نیاز به همت دارد و تا كنون این امر ثابت شده كه جوانان ایرانی با محدودیت های پیش رو و نبود حامی مالی در این بازار توانستند پا به عرصه رقابت بگذارند.

سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، مرداد ماه امسال برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز