خبرگزاری کار ایران

رحمانیان:

رسانه‌ها باید تحقیقات لازم را درباره خلیج فارس انجام دهند

کد خبر : ۹۵۸۲۸

ما باید از یک میراث تاریخی وفرهنگی دفاع کنیم همانگونه که ما «دریای عمان» را «دریای فارس» نمی‌نامیم زیرا معتقدیم درتاریخ با این نام ثبت شده است، انتظار داریم با حق وحقوق «خلیج فارس» هم همینگونه رفتار شود.

ایلنا: مدیر مسئول روزنامه شرق معتقد است که  رسانه‌ها باید تحقیقات لازم را درباره خلیج فارس انجام دهند و اسناد معتبر را جمع آوری و منتشر کنند و در این باره مهم‌ترین نقش را رسانه‌ها می‌توانند داشته باشند وپایگاه محکمی برای صیانت از نام «خلیج فارس» باشند.

به گزارش ایلنا، مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق در گفت‌و‌گو با ستاد خبری جشنواره رسانه‌های مجازی «خلیج فارس» درباره نقش وتاثیر گذاری رسانه‌ها در صیانت از نام خلیج فارس گفت: دنیای امروز را نمی‌توان بدون رسانه فرض کرد و با پیشرفت علم وتکنولوژی رسانه‌های مجازی اهمیت نقش خود را ثابت کرده‌اند.

وی افزود: خلیج فارس یک آبراه تاریخی است و از گذشته‌های بسیار دور طبق اسناد موجود به نام «خلیج فارس» بوده و رسانه‌ها می‌توانند در این باره تحقیقات لازم را انجام دهند و اسناد معتبر را جمع آوری و منتشر کنند و در این باره مهم‌ترین نقش را رسانه‌ها می‌توانند داشته باشند وپایگاه محکمی برای صیانت از نام «خلیج فارس» باشند.

وی درباره فعالیت‌های روزنامه شرق در دفاع از حقوق «خلیج فارس» گفت: با توجه به اهمیت این موضوع این روزنامه وظیفهٔ خود دانسته و فعالیت‌های بسیاری در این زمینه انجام داده که می‌توان به انتشار یک ویژه نامه درمورد «خلیج فارس» اشاره کرد که در آن مصاحبه با صاحب نظران این حوزه صورت گرفت، همچنین به مناسبت‌های گوناگون یاد داشت‌ها وگفت‌و‌گوهای مختف با موضوع خلیج فارس منتشر شده است.

وی افزود: ما باید از یک میراث تاریخی وفرهنگی دفاع کنیم همانگونه که ما «دریای عمان» را «دریای فارس» نمی‌نامیم زیرا معتقدیم درتاریخ با این نام ثبت شده است، انتظار داریم با حق وحقوق «خلیج فارس» هم همینگونه رفتار شود.

وی در پایان با قدردانی از برگزاری این جشنواره‌ها واشاره به تاثیر گذاری آن در ایجاد و افزایش حساسیت‌های داخلی خاطرنشان کرد: عرق ملی باعث می‌شود مردم خود از حق وحقوق خلیج فارس دفاع کنند هرچند برگزاری این جشنواره‌ها حساسیت‌های مردم را افزایش می‌دهد اما باید حرکت‌هایی صورت گیرد که این بحث در جهان مورد توجه قرار گیرد و لازمه این کار انتخاب دیپلمات‌های شایسته وبرجسته در این حوزه است تا بتوانند در نشست‌ها و مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای در مقابل هرگونه تحریف نام خلیج فارس واکنش جدی و بدون تعارف داشته باشند.

اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس ۲۳ مرداد، با شعار خلیج فارس نماد مقاومت ملی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز