خبرگزاری کار ایران

شورجه:

جشنواره افق نو، افق تازه‌ای برای حضور فیلمسازان مستقل جهان در ایران است.

کد خبر : ۹۷۱۹۴

جشنواره بین المللی فیلمسازان مستقل (افق نو) دومین سالی است که برگزار می‌شود و با توجه به پتانسیلی که ایران دارد بدون وابستگی به کشورهای غربی و تخاصمی که با آمریکا و اسرائیل دارد می‌تواند از سینمای مستقل حرف بزند.

 جمال شورجه معتقد است  عمدتا جشنواره‌های جهانی به نوعی وابسته به کشورهای غربی از جمله آمریکا و اسرائیل هستند و اسرائیل همواره تلاش دارد تا این نوع جشنواره‌ها را به انحصار خود درآورد و آن‌ها را از نظر سیاسی جهت دهی کند.


 به گزارش ایلنا وی افزود: جشنواره بین المللی فیلمسازان مستقل (افق نو) دومین سالی است که برگزار می‌شود و با توجه به پتانسیلی که ایران دارد بدون وابستگی به کشورهای غربی و تخاصمی که با آمریکا و اسرائیل دارد می‌تواند از سینمای مستقل حرف بزند.
کارگردان «۳۳ روز» ادامه داد: سینمای ایران ظرفیت بالایی برای طرح موضوعات مستقل فارغ از تحمیلاتی که اروپایی‌ها و غربی‌ها به کشور وارد کرده‌اند، در تولید فیلم داشته باشد.
شورجه گفت: این جشنواره موقعیت خوبی برای فیلمسازان دنیا است که می‌خواهند استقلال خود را در برابر کشورهایی نظیر آمریکا و اسرائیل نشان دهند. این‌ها فیلمسازانی هستند مستقل و شفاف که به هیچ وجه زیر سلطه اسرائیل و لابی‌های صهیونیستی نمی‌روند.
وی توضیح داد: جریانات زیادی علیه بیداری اسلامی، جهان اسلام و روشنگری کشورهای مسلمان از طریق توطئه‌های غربی‌ها در حال انجام است بنابراین، ایران می‌تواند از ظرفیت‌های خود در تولید فیلم در زمینه این موضوعات استفاده کند.
وی یادآور شد: همان‌طور که می‌دانید سال گذشته در کشورهای آمریکایی و اروپایی پخش شبکه‌های ایرانی را قطع کردند. این امر نشان دهنده می‌دهد که ایران می‌تواند ظرفیت بالایی در حوزه سینمای مستقل داشته باشد ضمن اینکه جشنواره افق نو، افق تازه‌ای برای حضور فیلمسازان مستقل در ایران است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
شورجه با بیان اینکه سینمای مستقل در کشورهای دیگر معنایی ندارد، گفت: فیلم‌های مستقل در کشورهای دیگر به صورت زیرزمینی ساخته می‌شوند زیرا سینمای دنیا در مونوپل اسرائیل قرار دارد بنابراین نمی‌تواند پیام خود را از طریق فیلم در دنیا پخش کند و این جشنواره فرصت مناسبی است برای آن‌ها تا مورد تشویق قرار گیرند زیرا در اوج خطر فیلم می‌سازند تا حقایق را بیان کنند.
وی توضیح داد: انقلاب وال استریت و انقلاب ۹۹ اتفاق کوچکی نبود ضمن اینکه نباید از یاد ببریم زمانی‌که احمدی‌نژاد موضوع هولوکاست را افشا کرد چه آشوبی علیه او در دنیا به پا شد. بنابراین این فرصت خوبی است تا فیلمسازان ایران با فیلمسازان دنیا آشنا شوند واثار سایر کشور‌ها در ایران به نمایش گذاشته شود.
شورجه با بیان اینکه این جشنواره باید در سال‌های بعد هم تداوم داشته باشد گفت: امیدوارم هر سال در این جشنواره شاهد ارائه آثاری بیشتری از فیلمسازان دنیا باشم زیرا حضور چشمگیر فیلمسازان دنیا در این جشنواره باعث می‌شود تا جشنواره افق نو جایگاه ویژه‌ای را برای خود در دنیا باز کند.
این کارگردان متذکر شد: دبیرخانه جشنواره نیز باید در طول سال با فیلمسازان مستقل دنیا در تعامل باشد تا هر سال این جشنواره با حضور آثار قوی‌تر پر رونق‌تر برگزار شود ضمن اینکه این عامل باعث می‌شود تا پیام جشنواره به گوش جهانیان برسد.
شایان ذکر است دومین جشنواره بین المللی فیلمسازان مستقل (افق نو) از ۱۲ تا ۱۶ شهریورماه با موضوعاتی چون: موضوعاتی چون: «جنبش وال استریت»، «بیداری اسلامی»، «بیداری جهانی»، «نقش لابی‌های در بحران کنونی آمریکا و اروپا»، «قدرت و نفوذ لابی‌های در غرب»، «بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا»، «مقاومت علیه اشغال و مداخله غیرقانونی»، «جنبش‌های ضد جنگ»، «اسلام هراسی و ایران هراسی»، «جهان مدرن و عدالت پایدار»، «جهانی به دور از تروریسم و سلاح‌های هسته‌ای»، «جریان‌های تکفیری و تروریستی»، «فلسطین- مقاومت و ظلم ستیزی»، «هالیوود،»، «به تصویر کشاندن شیطان»، «خشونت»، «تروریسم در هالیوود»، «۱۱ سپتامبر و هالیوود» به دبیری نادر طالب‌زاده در تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز