خبرگزاری کار ایران

مستند «عزای نیمروز» در جشنواره میلادسرخ

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۲۹

طهماسب صلح جو با فیلم مستند «عزای نیمروز» در بخش مسابقه دومین جشنواره میلادسرخ اردبیل حضور خواهد داشت.

ایلنا: مستند «عزای نیمروز» درباره مراسم عاشورا در روستای آورزمان ملایر است که بخشی از آن در سال ۱۳۵۵ و بصورت ۱۶ میلیمتری فیلمبرداری شده و بخش دیگر هم پس از گذشت ۳۶ سال (در سال ۱۳۹۱) و در‌‌ همان مکان و موقعیت تصویربرداری شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از ستادخبری جشنواره میلادسرخ، «عزای نیمروز» حامل تصاویری از طی طریق عزاداران حسینی با نشانه‌ها و نمادهای عاشورایی تا حسینیه تاریخی روستای آورزمان است که در دو مقطع تاریخی روایت شده است؛ ضمن اینکه بچه‌هایی که در بخش نخست فیلم حضور دارند، اکنون ۴۰ ساله‌اند و درباره تاریخچه این مراسم دینی- آیینی در این منطقه صحبت می‌کنند.
طهماسب صلح جو درباره برگزاری جشنواره میلادسرخ اردبیل می‌گوید: اگر هدف این جشنواره، پژوهش درباره جنبه‌های آیینی و فرهنگی واقعه عاشورا باشد، می‌تواند اثرگذاری مثبتی نزد مخاطبان آن و عموم مردم داشته باشد.
وی افزود: با ظهور دوربین دیجیتال شاهد آن هستیم که این مراسم دینی- آیینی همه ساله در نقاط مختلف کشور ضبط و ثبت می‌شود که در گذشته، چنین امکانی وجود نداشت؛ لذا برپایی جشنواره‌ای نظیر میلادسرخ و نمایش این فیلم‌های مستند که عمدتاً جهت شناساندن دقیق‌تر آیین‌های عاشورایی است، می‌تواند باعث یک کار فرهنگی بزرگ شود.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، دومین جشنواره سراسری «میلاد سرخ» را طی روزهای ۵ تا ۷ شهریورماه ۱۳۹۲ در شهر اردبیل برگزار خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز