خبرگزاری کار ایران

پیام معاون امور هنری وزارت ارشاد به نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان؛

نمایش ابزار ارزشمندی برای هدایت کودک مسلمان ایرانی به کمال است

asdasd

شاه آبادی: در میان هنرهای مختلف، هنر نمایش ارتباط زنده و ملموسی با دنیای کودکان دارد، زیرا از یک سو آنان را به مشارکت اجتماعی و جامعه پذیری رهنمون می‌سازد.

ایلنا: دکتر حمید شاه آبادی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی که به مناسبت برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر کرد نمایش را ابزاری ارزشمند برای هدایت کودکان مسلمان ایرانی به تعالی و کمال دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، در متن کامل پیام دکتر شاه آبادی برای این جشنواره آمده است:

آفتاب پرفروغ فردا از دستان پرتوان کودکان و نوجوانان امروز طلوع می‌کند. از همین حیث و اعتبار، منزلت و شانیت آنان اهمیت و ارج و قرب ویژه‌ای پیدا می‌کند. دوران کودکی، هنگامه رویاها، آرمان‌ها و تربیت و نقش‌های ماندگار است. شاید ذکر این نظریه روانشناسی تربیتی خالی از لطف نباشد که می‌گوید شخصیت انسان را نه افتخارات و حال و هوای میان‌سالی و نه شور و التهاب جوانی، که دوران کودکی او می‌سازد.

دنیای کودکی متضمن رشد و تکوین شخصیت درونی کودک است، پس ما آن گونه که با خلق، تولید و مشارکت جدی، کودکان را در عرصه فرهنگی و هنری تربیت کرده باشیم، به همان‌گونه آینده کشور را رقم زده‌ایم، مبهم و پرفروغ و یا تیره و ظلمانی.

در میان هنرهای مختلف، هنر نمایش ارتباط زنده و ملموسی  با دنیای کودکان دارد، زیرا از یک سو آنان را به مشارکت اجتماعی و جامعه پذیری رهنمون می‌سازد و از دیگر سو خلاقیت و آفرینش را در آنان تقویت می‌نماید. فانتزی و تخیل از جمله ویژگی‌های تئاتر کودکان است که حسب سازگاری ذوقی و خلقی آنان و نیز برانگیختن تخیل و احساسات، رنگ و صفای ویژه‌ای به حال و هوای آنان اعطا می‌کند.

بهره جستن از آموزه‌های دینی و اخلاقی و مؤلفه‌های انسان ساز دین مبین و آیات، روایات، احادیث، امثله، قصص و حکایات در قالب هنرهای نمایشی می‌تواند کودک مسلمان ایرانی را به تعالی و کمال هدایت نموده و اخلاق و رفتار آنان را مقبول و متین به بار آورد.

با آرزوی توفیق الهی برای هنرمندان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز