خبرگزاری کار ایران

اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در رادیو

رسانه ملی به ویژه رادیو تلاش می‌کند تا با اطلاع‌رسانی مطلوب اجلاس شانزدهم، درخشندگی، بالندگی و اقتدار سیاسی ایران را در جهان منعکس کند‌.

ایلنا:  محسن شریف‌زاده، نماینده معاونت صدا در کمیته رسانه ملی شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با اشاره به عمر ۶۰ ساله جنبش عدم تعهد، ارائه الگوی جدید رفتاری در حوزهٔ سیاست خارجی کشورهای مستقل را از جمله مهترین اهداف این جنبش فراملی خواند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، وی با اشاره به ویژگی‌های بسیار مهم شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: با توجه به تحولات اخیر و موج بیداری اسلامی که در بسیاری از کشورهای منطقه‌ خاورمیانه رخ داده است، جبهه استکبار در یک بعد انفعالی قرار گرفته و با توجه به تلاش جبهه متحد نظام سلطه برای منزوی کردن ایران اسلامی، برگزاری این اجلاس در تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است.
مدیر شبکه جهانی صدای آشنا از برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد به عنوان مهم‌ترین رویداد سیاسی ایران در سال ۹۱ یاد کرد و گفت: خوشبختانه جنبش عدم تعهد با ۱۲۰ عضو رسمی، ۱۵ کشور ناظر و ۱۰ سازمان بین‌المللی ناظر به عنوان دومین تشکل فراملی در جهان مطرح است و از جمله عملکرد مثبت آن این است که در بحث فناوری و انرژی هسته‌ای، همیشه جزو مدافعان حقوق حقهٔ ملت ایران بوده است.
نماینده معاونت صدا در کمیته رسانه ملی شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای ایران را دستاویزی برای دشمنان کشورمان و نظام سلطه دانست و یادآور شد: برگزاری این اجلاس با ابعاد گسترده و با حضور کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، نه تنها خط بطلانی برای انزوای دشمنان ایران است، بلکه کشورمان را در کانون توجهات جهانی قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه در اجلاس شانزدهم، ریاست دوره‌ای جنبش عدم تعهد به مدت سه سال به ایران منتقل می‌شود، اظهار داشت: ریاست سه ساله ایران بر مهم‌ترین سازمان فرا ملی پس از سازمان ملل، از منظر بین‌المللی بسیار پر معنا است و می‌تواند منشأ حرکت‌های برجسته‌ای برای کشورمان باشد.
مدیر شبکه جهانی صدای آشنا با اشاره به نقاط قوت و امتیازات برگزاری این اجلاس در تهران تصریح کرد: برگزاری موفق و مطلوب این اجلاس در ایران برای دشمنان کشورمان غیر قابل تحمل و دشوار است. بنابراین تلاش می‌کنند تا با منصرف کردن کشورهای عضو جنبش برای حضور در اجلاس، کیفیت برگزاری آن را کاهش دهند.
شریف‌زاده با بیان اینکه باید همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای برگزاری مطلوب اجلاس شانزدهم تلاش کنند، عنوان کرد: رسانه ملی به جهت تقویت بعد اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی این اجلاس از امتیاز بیشتری در این زمینه برخوردار است. انعکاس برگزاری موفق این اجلاس به میزبانی تهران به صورت رسانه‌ای و پوشش ماهواره‌ای، اقتدار و ویژگی‌های مثبت ایران را به نمایش گذاشته و برگ برنده و نقطه قوتی برای ایران محسوب می‌شود.
وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان رسانه ملی برای پوشش رسانه‌ای اجلاس شانزدهم خاطرنشان کرد: جلسات متعددی از چند ماه گذشته در حال برگزاری است تا با صمیمیت و همدلی برای برگزار ی هرچه بهتر این اجلاس سیاستگذاری شود.
مدیر شبکه جهانی صدای آشنا از رادیو به عنوان رسانه گرم، صمیمی و نزدیک به مردم یاد و تصریح کرد: طبق فرمایش معاون صدای رسانه ملی، همه شبکه‌های رادیویی نیز موظف شدند تا در سه بخش تبلیغاتی، تبیینی و بخش تبلیغات پرحجم، پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای از اجلاس شانزدهم داشته باشند.
وی به اشاره به تولید و پخش سه آنونس تبلیغاتی رادیویی عنوان کرد: شبکه‌های مختلف رادیویی تلاش کردند تا با تولید برنامه‌های متنوع، به پوشش مطلوب این رخداد سیاسی بپردازند. شبکهٔ رادیویی ایران با پخش ویژه برنامه «فصل تازه» و شبکه جهانی صدای آشنا نیز با پخش ویژه برنامه «تهران میزبان جهان» مأموریت پوشش مراسم افتتاحیه و اختتامیه را عهده دار هستند.
نماینده معاونت صدا در کمیته رسانه ملی شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در پایان ابراز امیدواری کرد که تلاش رسانه ملی به ویژه رادیو سبب اطلاع‌رسانی مناسبی از اجلاس شانزدهم شده و به درخشندگی، بالندگی و نمایش اقتدار هرچه بیشتر ایران در جهان سیاست ختم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز