خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک مدیران سیما و شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛

دشمن از بحث افزایش جمعیت احساس خطر کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۹۷

گروهی از سیاستمداران غرب معتقدند نیازی به جنگ با ایران نیست چون ایرانیان تا چند سال آینده به خاطر کاهش جمعیت، خود به خود رو به اضمحلال می‌روند لذا دشمن از بحث افزایش جمعیت در کشور احساس خطر و ترس کرده است

 ایلنا، در جلسه شورای مدیران سیما که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران و دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، بر نقش رسانه در معرفت‌شناسی انسان و جریان سازی موضوعات کلان فرهنگی در جامعه تأکید شد.


به گزارش ایلنا، امام جمعه موقت تهران در بخشی از سخنان در ادامه سلسله سخنرانی‌های اخلاقی خود با اشاره به تأثیر شناخت حقیقت انسان در دور ماندن از مسیر شیطان یادآور شد: اگر انسان حقیقت خود را که‌‌ همان رب الهی است، بشناسد و به این حقیقت پی ببرد، شیطان به او راه نخواهد یافت و لذا همواره بر صراط مستقیم خواهد ماند.
وی با اشاره به این مطلب که خداوند، دو عالم خلق و امر را به بشر معرفی کرده است گفت: عالم خلق مرحله‌ای و تدریجی است ولی عالم امر درجه‌ای نبوده و زمان در آن بی‌معناست. انسان به نوعی ماورای عالم طبیعت است و لذا اضمحلال در او راه ندارد. چرا که اضمحلال مربوط به عالم ماده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به سخن گهربار امام صادق (ع)، چهار معرفت را ضرورت زندگی انسان دانست و اضافه کرد: معرفت الهی، خود‌شناسی، مقصد‌شناسی و آسیب‌شناسی از نگاه امام صادق (ع) جزو ملزومات زندگی انسان است. وی تصریح کرد: رسانه باید انسان را به سمتی بکشاند که حقیقت خودش را پیداکند.
در ادامه جلسه، دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی با یادآوری سالگرد صدور فرمان حضرت امام (ره) (۱۹ آذر) برای تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: حضرت امام (ره) با دور اندیشی خود، برای تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، جریانی عظیم و راهبردی را در نظام تبیین کردندکه در حوزه‌های علم و فرهنگ تاثیر‌گذار بود. وی تأکید کرد: فضاسازی‌ و تصمیم‌گیری‌های حوزه علم و فرهنگ در این شورا محقق و ابلاغ می‌گردد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این مطلب که فعالیت‌های شورا در گذشته صرفاً روی دانشگاه‌ها و مراکز علمی متمرکز بود، یادآور شد: از چند سال قبل و با تأکیدات مقام معظم رهبری، فعالیت‌های شورا به دایره فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز گسترش یافت و اکنون فعالیت‌های شورا تک بعدی نبوده و صرفاً به دانشگاه محدود نمی‌شود.
دکتر مخبر با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری نسبت به جایگاه راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ایشان تهیه چند راهبرد از جمله، نقشه جامع علمی کشور، نقشه مهندسی فرهنگی کشور، تهیه سند تحول آموزشی کشور منشور توسعه قرآنی را بسیار مهم می‌دانند شورا نیز برای تهیه این سند‌ها کوشش کرده تا تحقق یافتند.
وی تأکید کرد: تهیه نقشه جامع علمی کشور کاری عظیم و منحصر به فرد بود و تنها ۸ کشور جهان داری سند جامع علمی هستند. برای تهیه این طرح جامع بیش از ۲۵۰۰ استاد دانشگاه و حوزه فعالیت داشتند، در ابتدا چند نمونه از این نقشه تدوین شد و سپس با بررسی‌های دقیق به نسخه نهایی رسید‌ه‌ایم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود با اشاره به روند کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور تصریح کرد و گفت: گروهی از سیاستمداران غرب معتقدند نیازی به جنگ با ایران نیست چون ایرانیان تا چند سال آینده به خاطر کاهش جمعیت، خود به خود رو به اضمحلال می‌روند. مخبر دزفولی با یادآوری این موضوع که دشمن از بحث افزایش جمعیت در کشور احساس خطر و ترس کرده است، یادآور شد: رسانه ملی باید روی مباحث اصلی و کلان جمعیت متمرکز شود و از بحث‌های حاشیه‌ای دوری نماید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گردش‌ مالی ۴ هزار میلیارد تومانی اسباب‌بازی‌ کودکان و لوازم التحریر وارداتی که به نوعی سبک زندگی غربی را به مخاطبان خود القاء می‌کند، تصریح کرد: باید اسباب‌بازی‌هایی با کیفیت و مدل‌های مختلف طراحی شوند تا این بازار در اختیار سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی قرار گیرد. وی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر با جدی شدن این طرح در شورا، مشاهده کردیم بیش از ۱۰۰ نوع بازی رایانه‌ای با کیفیت و تکنولوژی بالا طراحی و به بازارهای داخلی و خارجی ارائه شد و حتی بر اساس گفته‌های شبکه فرانس ۲۴، این بازی‌ها به خانه‌های اروپایی‌ها نیز وارد شده است.


در این جلسه همچنین دکتر دارابی معاون رئیس صداوسیما در امور سیما با اشاره به فعالیت‌های این حوزه در
موضوعات مهم جامعه تصریح کرد: شبکه‌های مختلف سیما پرداختن به مباحث مربوط به علوم انسانی، سبک زندگی اسلامی – ایرانی، نامگذاری سال و بسیاری از موضوعات که از ضروریات جامعه است را در دستور کار خود قرار داده و با تولید و پخش برنامه‌هایی به دنبال جریان‌سازی برای موضوعات مهم اجتماعی و فرهنگی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز