خبرگزاری کار ایران

شبکه سحر «داستان انقلاب» را در «نوفل لوشاتو» روایت می‌کند

کد خبر : ۴۰۱۴۳

مستند روایی «داستان انقلاب» به سرپرستی فرحناز کریمی در ۱۱ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای به زبان فرانسوی پخش می‌شود.

ایلنا: مخاطبان فرانسوی زبان شبکه سحر در ایام دهه فجر شاهد پخش برنامه‌های مستند «داستان انقلاب» و «نوفل لوشاتو» و میان برنامه‌های مختلف با موضوع انقلاب اسلامی خواهند بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه سحر، مستند روایی «داستان انقلاب» به سرپرستی فرحناز کریمی در ۱۱ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای به زبان فرانسوی ترجمه شده و رویدادهای مهم دوران پهلوی و زمینه‌های انقلاب اسلامی را بررسی می‌کند.

بسیاری از مطالب و موضوعات «داستان انقلاب» اعترافات طرفداران شاه است که از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب تهیه شده و «به قدرت رسیدن رضا شاه و تاسیس رژیم پهلوی»، «محمدرضا شاه و ادامه سلطنت پهلوی»، «جشن‌های ۲۵۰۰ ساله و بی‌توجهی به مردم»، «تاسیس ساواک و شکنجه مخالفان رژیم»، «تاراج نفت و فقر و بی‌سوادی»، «تاجگذاری باشکوه بر پایه‌های سست سلطنت»، «نوزدهم دی، جمعه خونین و شعله ور شدن آتش انقلاب»، «دوران پهلوی از زبان اشرف پهلوی»، «فرار به بهانه استراحت و مرگ با ذلت»، «تصاویری از تظاهرات مردمی»، «کلام یار» و «ورود امام خمینی به ایران» از جمله موضوعاتی است که در آن مورد بررسی قرار گرفته است.

دیگر برنامه این سیما مستند «نوفل لوشاتو» است که در ۱۱ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای و با زیرنویس فرانسوی به بررسی تبعید امام خمینی (ره) از ایران می‌پردازد.

در این مستند وقایع تبعید امام خمینی (ره) از ایران و سکونت ایشان در شهر نوفل لوشاتو در فرانسه و تاثیر این اتفاق بر مردم منطقه به تصویر کشیده شده است.

سیمای فرانسوی همچنین میان برنامه‌هایی با مدت زمان ۱ تا ۵ دقیقه‌ای شامل وله، نماهنگ، سرودهای انقلابی، سخنرانی‌های مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) و... را برای این ایام در نظر گرفته است. در برنامه‌های زنده «میزگرد» و «از تهران» نیز بخش‌هایی به بررسی این واقعه تاریخی اختصاص داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز