خبرگزاری کار ایران

نامه دبیر اتحادیه صنف بار فروشان تهران به ضرغامی؛

می‌توانید ناحقی را حق جلوه دهید

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۲۹

غرض از نوشتن این نامه اعلام احقاق حق و حقوق صنفی که به ناحق مورد اتهام و تهمت قرار گرفته و اصطلاح غلط رایجی که در گذشته و دو سریال فوق الذکر با عنوان(چاله میدان) در دیالوگ‌ها به کار رفته، توهین به یک صنف زحمتکش و از خود گذشته می‌باشد.

ایلنا: امروز كه بیش از یك‌سال و چند ماه از پخش سریال تلویزیونی ستایش به كارگردانی سعید سلطانی می‌گذرد و درحالی‌كه بخش دوم این مجموعه در دست ساخت است، سریال زمانه به كارگردانی حسن فتحی؛ آخرین روزهای پخش خود را در شبكه سوم سیما سپری می‌كند، دبیر اتحادیه صنف بار فروشان تهران در نامه‌ای به ضرغامی(رئیس سازمان صدا و سیما) انتقادات خود و همكاران این صنف را از نحوه‌ی انعكاس این رشته‌ی شغلی و ادبیات حاكم بر این صنف در دو سریال اخیر تشریح كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مشروح این نامه به این شرح است:

حضور ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
آقای مهندس ضرغامی
با عرض سلام و ادب و احترام اینجانب علی حاج فتحعلی دبیر اتحادیه صنف بار فروشان تهران با دیدن سریال ستایش و زمانه به عنوان تذکر با گلایه و یا امر به معروف و نهی از منکر بر خود واجب دانستم مطالبی را به عرض حضرتعالی و دست اندرکاران ساخت و پخش سریال‌ها برسانم نبض فرهنگ جامعه در دست شماست. شما می‌توانید هم فرهنگ‌سازی کنید و هم فرهنگی را تخریب نمائید. شما می‌توانید افکار عمومی را بهر سو که بخواهید بچرخانید و می‌چرخانید چشم امید ملت ما و همه ملت‌ها در افکار شماست، شما توانایی آن را دارید که حتی حقی را ناحق و ناحقی را حق جلوه دهید البته توقع ما و همه ملت این است که همیشه حق را حق جلوه دهید. یک رسانه ملی مستقل جامعه را از بالا نگاه می‌کند و تمامی افکار و آراء و حتی گویش‌های مختلف و اقوام مختلف را زیر چ‌تر حمایتی خود دارد و هرگز یک گروه خاصی را نه اجازه توهین به او می‌دهد و نه او را از حد خود بزرگ‌تر به نمایش می‌گذارد.
مردم رسانه ملی علی‌الخصوص تلویزیون را منعکس کننده آداب، رفتار، رسوم و افکار خود می‌دانند و اگر در بین اقوام و یا گروهی خاص موضوعی و یا مطلبی به غلط در گذشته رایج شده باشد توقع اطلاع آن را دارند نه اینکه با تکرار آن اذهان عمومی را مشوش نموده و بر یک جمله غلط مصطلح مهر تائید زده شود.
غرض از نوشتن این نامه اعلام احقاق حق و حقوق صنفی که به ناحق مورد اتهام و تهمت قرار گرفته و اصطلاح غلط رایجی که در گذشته و دو سریال فوق الذکر با عنوان(چاله میدان) در دیالوگ‌ها به کار رفته توهین به یک صنف زحمتکش و از خود گذشته می‌باشد که در ۲۴ ساعت شبانه روز برای رسیدن میوه و سبزیجات بدست مصرف کننده کار می‌کنند و از خواب خود می‌زنند تا بموقع سبزیجات و میوه مورد استفاده مردم قرار گیرد. از این مسائل گذشته تکرار این جمله (چاله میدان) از رسانه ملی در خورشان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
شاید هم عده‌ای اگاهانه این عمل را انجام می‌دهند؟ صنفی که انقلاب را کلید زده و پانزده خرداد را بوجود آورده و در این مسیر شهیدانی همچون طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی تقدیم انقلاب کرده و اعضای این صنف در ۱۵ خرداد زندان‌های طولانی و تبعید را در زمان ستم شاهی تحمل نموده و در دوران جنگ تحمیلی هم خانواده‌های این صنف بیش از ۵۰ شهید در کارنامه خود دارند با وجود این مسائل شما و سازندگان سریال‌های فوق چگونه به خود اجازه می‌دهید تا به یک صنف زحمتکش و انقلابی توهین شود اینجانب به نمایندگی از طرف صنف بار فروشان از شما تقاضا دارم تا در این مورد دقت فرموده و به سازندگان سریال‌ها اعلام فرمائید تا از توهین به صنف ما و تمامی اصناف که به قول حضرت امام (ره) بازوان انقلابند؛ خودداری کنند.
خداوند انشاءآله آخر و عاقبت شما را ختم به خیر گرداند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز