خبرگزاری کار ایران

با تكذیب شبیه‌سازی خوانندگان طاغوتی؛

ورزی سراغ آل احمد، سیمین دانشور، مطهری، بهشتی و شریعتی رفته است

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۴۳

در مجموعه تلویزیونی معمای شاه، جلال آل احمد، علی شریعتی، شهید مطهری، شهید بهشتی و سیمین دانشور شبیه‌سازی شده‌اند/ بازسازی برخی خوانندگان قبل از انقلاب در سریال صحت ندارد/جشن هنر شیراز و آتش گرفتن سینما ركس آبادان نیز بازسازی شده‌اند.

ایلنا: محمدرضا ورزی در تازه‌ترین اثر خود قصد دارد تا زندگی محمدرضا پهلوی را در سریالی به نام معمای شاه روایت كند و گفته می‌شود كه قرار است تعدای از شخصیت‌های انقلابی و فرهنگی انقلاب اسلامی و اواخر دولت پهلوی دوم نیز در این سریال بازسازی شوند.

محمدرضا ورزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تایید این مطلب افزود: در این سریال به شخصیت‌های همچون جلال آل احمد، سیمین دانشور، علی شریعتی، آیت الله بروجردی، مرتضی مطهری، شهید مفتح، شهید بهشتی‏‏، مجتبی نواب صفوی، پرداخته می‌شود و این شخصیت‌ها در سریال شبیه‌سازی می‌شوند.

وی ادامه داد: هرچند در ساخت این سریال یك گروه پژوهشگر معتبر با مدیریت موسی حقانی استاد دانشگاه در رشته تاریخ بخش پژوهش و تحقیقی را برعهده دارند اما درباره شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله بروجردی یا شهید مرتضی مطهری نظر بیت آنها نیز پرسیده شده است و حتی علی لدنی(تهیه‌كننده سریال) با مجتبی مطهری فرزند شهید مطهری درباره این مسئله گفتگو كرده است.

ورزی ادامه داد: البته میزان پرداختن به این افراد متفاوت است. به طور مثال به زندگی و نقش جلال آل احمد به خوبی پرداخته شده است ولی علی شریعتی را ما فقط در چند سكانس می‌بینیم.

وی درباره بازیگرانی كه قرار است نقش این شخصیت‌ها را بازی كنند، گفت: شخیت جلال آل احمد را قرار است محمد عمرانی بازی كند. نقش علی شریعتی را قرار است سعید داخ بازی كند و نقش مجتبی نواب صفوی را نیز حسام نواب صفوی بازی می‌كند. درباره سایر شخصیت‌ها نیز كاندیدهایی داریم اما تاكنون به نتیجه اصلی نرسیده‌ایم.

ورزی درباره بازسازی بعضی خوانندگان قبل از انقلاب در این سریال گفت: چنین خبری اصلا صحت ندارد و من نمی‌دانم اینگونه خبرها چگونه تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ تصمیمی مبنی بر استفاده از بازیگرانی كه نقش خوانندگان دوره طاغوت را بازی كنند؛ نداریم ولی اگر زمانی قصد داشته باشیم تا این كار را بكنیم نگاهی انقلابی خواهیم داشت و در جهت نقد عملكرد آنها خواهد بود و نه تاییدآنها زیرا این سریال قرار است از شبكه ملی پخش شود و حتی در زمان فیلمبرداری نیز ناظر پخش صدا و سیما حضور دارد.

ورزی افزود: در این سریال ما به وضعیت بد مسائل فرهنگی اجتماعی در زمان حكومت پهلوی دوم پرداختیم و فقط قصد نداشتیم كه به مسائلی كه در كاخ‌ها می‌گذشت، بپردازیم بلكه به مواردی همچون جشن هنر شیراز یا آتش گرفتن سینما ركس آبادان نیز توجه كافی داشتیم.

كارگردان سریال معمای شاه ادامه داد: تمامی مسائلی كه مطرح می‌كنیم براساس اسناد و مدارك است و اگر تصویری كه می‌خواهیم ارائه كنیم برخلاف شبكه‌های ماهواره‌ای است و به نوعی سیاه نمایی دوران پهلوی است؛ این سیاه نمایی با سند و مدرك است.

وی درباره آخرین وضعیت این سریال گفت: 10 درصد از فلیمبرداری این سریال تاكنون انجام شده است و قرار است زمستان سال 92 این سریال به صورت هفتگی و بجای كلاه پهلوی پخش شود.

مجموعه تلویزیونی معمای شاه به كارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌كنندگی علی لدنی ساخته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز