خبرگزاری کار ایران

"شیخ بهایی" مهمان نوروزی مخاطبان فرانسوی زبان می شود

کد خبر : ۵۸۶۲۰

" شیخ بهایی "، نام مجموعه تلویزیونی در مورد زندگی شیخ بهایی به کارگردانی شهرام اسدی و نویسندگی محسن دامادی و حجت قاسم زاده اصل است.

ایلنا: مجموعه تلویزیونی " شیخ بهایی " برای پخش از شبکه سحر در ایام نوروز به زبان فرانسوی برگردان شده است تا بینندگان این شبکه را با زندگی و شخصیت یکی از بزرگترین مفاخر تاریخ ایران و جهان آشنا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه سحر، این مجموعه به سرپرستی کبری ملیحی برای مخاطبان فرانسوی زبان شبکه سحر زیرنویس شده، متون آن را الناز انگیزی ترجمه کرده و آناهیتا همپارتیان به عنوان ویراستار و محسن قربانی و کبری ملیحی نیز به عنوان اپراتور زیر نویس همکاری داشته اند.

"شیخ بهایی"، نام مجموعه تلویزیونی در مورد زندگی شیخ بهایی به کارگردانی شهرام اسدی و نویسندگی محسن دامادی و حجت قاسم زاده اصل است. این مجموعه تلویزیونی روایتگر زندگی شیخ بهایی دانشمند عصر صفوی در دو بخش نوجوانی و کهنسالی است.

بخش اول این مجموعه به دوران نوجوانی شیخ بهایی می پردازد. بخش دوم سریال نیز به بررسی یک سال از زندگی شیخ بهایی در 67 سالگی در اصفهان می پردازد و سرانجام در گذشت او در سال 1303 هچری قمری به تصویر کشیده شده است.

علی نصیریان، مرحوم خسرو شکیبایی، فاطمه گودرزی، چنگیز وثوقی، دانیال حکیمی، لادن مستوفی، سپنتتا سمندریان، کورش تهامی، رویا تیموریان، علی دهکردی، ژاله علو، سیامک اطلسی و آتش تقی پور در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند. موسیقی این سریال نیز از ساخته های مجید انتظامی است.

سریال "شیخ بهایی" در 34 قسمت 25 دقیقه ای درحال پخش از ابتدای نوروز از سیمای فرانسوی شبکه سحر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز