خبرگزاری کار ایران

تقویم ملی و سیاسی به وقت ایران و شبه قاره در شبکه سحر

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۶۹

مجموعه برنامه گرافیکی «تقویم ملی و سیاسی» در سیمای اردوی شبکه سحر تولید شد.

ایلنا: مجموعه برنامه گرافیکی «تقویم ملی و سیاسی» به تهیه کنندگی زهرا حاج رحیم کاشی در ۳۰ قسمت ۴ دقیقه‌ای به زبان اردو تهیه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه سحر، حاج رحیم کاشی که نویسندگی و کارگردانی این مجموعه را نیز برعهده داشته است، معرفی و بررسی مناسبت‌های ملی مشترک ایران و شبه قاره هند را از اهداف تهیه «تقویم ملی و سیاسی» عنوان کرد و گفت: این برنامه در قالب تصویر- نریشن و گرافیک به بررسی مناسبت‌های ملی مشترک در منطقه و همچنین وقایع سیاسی بین المللی می‌پردازد.

وی افزود: ازجمله موضوعات و مسایل مورد بررسی در این برنامه «عید نوروز»، «استقلال هند»، «استقلال پاکستان»، «حادثه ۱۱ سپتامبر»، «مسجد بابری»، «ساخت بنای تاج محل»، «بزرگداشت ۱۲ فروردین»، «بزرگداشت سعدی»، «شهادت استاد مطهری»، «ترور مهاتما گاندی»، «حادثه مربوط به ترور ایندیرا گاندی»، «شهادت عارف حسین حسینی»، «تولد بیدل دهلوی»، «تولد اقبال لاهوری»، «تولد جواهر لعل نهرو»، «تولد رابیندرانات تاگور»، «تولد محمدعلی جناح»، «تسخیر لانه جاسوسی آمریکا»، «سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس در خلیج فارس»، «نامه امام به گورباچف»، «آغاز تهاجم آمریکا و انگلیس به عراق»، «رحلت حضرت امام خمینی (ره)» و «انتفاضه فلسطین و روز جهانی قدس» را می‌توان نام برد.

زهرا حاج رحیم کاشی در ادامه به آیتم‌های «تقویم ملی و سیاسی» اشاره کرد و گفت: وله تصویری ابتدایی برای معرفی اجمالی موضوع، تصاویر مستند شامل عکس و فیلم از واقعه مورد بررسی به همراه نریشن و وله تصویری برای تشریحابعاد موضوع مورد بررسی از جمله بخش‌های این برنامه هستند.

محمدرضا سعیدی تدوین و زهرا زیدی ترجمه و گویندگی متن این مجموعه را بر عهده داشته‌اند و ویراستاری آن توسط سیداحمد مصطفی زیدی انجام شده است. صدابرداری این برنامه نیز برعهده محسن ترابی و سید محسن موسوی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز