خبرگزاری کار ایران

برنامه های صداو سیمای خلیج فارس به مناسبت روز ملی خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۶۹

برنامه‌های مستند سفر به مهمانخانه پارسی، صدای ایران و نیلگون همیشه فارس برای روز ملی خلیج فارس تدارك دیده شده است.

ایلنا: در راستای صیانت از نام و هویت خلیج فارس و به منظور بزرگداشت روز ملی خلیج فارس صدا و سیمای خلیج فارس، برنامه‌های مستند سفر به مهمانخانه پارسی، صدای ایران و نیلگون همیشه فارس را تدارک دیده است که در روزهای نهم و دهم اردیبهشت از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس پخش خواهد شد.
به گزارش ایلنا از بندرعباس، «صدای ایران» برنامهٔ رادیو خلیج فارس است که به مناسبت روز ملی خلیج فارس در دهم اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۱۹ بصورت زنده و مستقیم همزمان از شبکه استانی صدای خلیج فارس و کلیه مراکز استانی صدا و سیما پخش خواهد شد. معرفی قهرمانانی که از نام و هویت خلیج فارس صیانت کرده‌اند، بسته‌های صوتی، گفتار، موسیقی بی‌کلام و با کلام، مباحث کار‌شناسی در خصوص خلیج فارس در ادب فارسی و تاریخچه خلیج فارس که توسط اساتید استانی وکشوری بیان می‌شود.
معرفی دلاوران و مبارزان ملی در زمینه استعمارستیزی، ارتباط با گزارشگران مراکز کردستان، مازندران، اصفهان و خراسان جنوبی، و پخش بسته‌های صوتی از گزارشگران بوشهر و آبادان از جمله بخش‌های این برنامه رادیویی است که تهیه کنندگی آن را گیلیاردی بر عهده دارد.
همچنین «سفر به مهمانخانه پارسی» عنوان مستندی است به تهیه کنندگی مهرداد امیرزاده که در یک قسمت ۳۰ دقیقه‌ای با موضوع حضور تجارت پر رونق در منطقه خلیج فارس در سیمای خلیج فارس تهیه شده است. تهیه کننده این مستند گفت: این فیلم مستند بصورت گرافیکی یک کشتی را از نقطه حرکت دنبال می‌کند و پس از گذشتن از دریاهای مختلف به خلیج فارس می‌آید. این کشتی با رسیدن به خلیج فارس و اثبات ادعای ایران و مجموعه‌ای از تصاویر و نقشه‌های قدیمی به زمان حال منتقل می‌شود و تخلیه یک کشتی خارجی در بندرعباس را نشان می‌دهد و نقشه‌ها و مستنداتی که اکنون در کشتی‌ها استفاده می‌شود را نیز نشان می‌دهد که هنوز هم نام این دریا خلیج فارس است.
«نیلگون همیشه فارس» عنوان دیگربرنامه رادیویی است که در روز نهم اردیبهشت از رادیو خلیج فارس پخش خواهد شد. این برنامه به انعکاس و پوشش برنامه‌های سومین جشنواره ملی خلیج فارس درزمینه بر پایی نمایشگاه‌ها و کارهای فرهنگی و هنری در بندرعباس می‌پردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز