خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل ناجا در یزد:

برنامه‌های سیاسی و خبری کمترین بیننده را در ماهواره‌ها دارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۸

فرمانده ناجا به معضل افزایش سن ازدواج و نرخ طلاق در جامعه پرداخت و گفت: بر اساس آمارهایی که وجود دارد، ازدواج‌های بین ۲۰ تا ۲۵ سال کمترین شکست را دارد، ولی با افزایش سن ازدواج از آنجا که شخصیت افراد تثبیت می‌شود، وسواس‌ها بیشتر می‌شود و انعطاف در زوجین کم می‌شود، در نتیجه طلاق‌ها بیشتر می‌شود.

ایلنا: فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه‌های سیاسی و خبری کمترین بیننده را در ماهواره‌ها دارد.

به گزارش ایلنا از یزد، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم ظهر روز (چهارشنبه) در همایش ملی خانواده و امنیت که در دانشگاه یزد برگزار می‌شد، با اشاره به تغییر و تحولات در خانواده امروزی گفت: ورود تکنولوژی‌ها، زندگی در شهرهای بزرگ، افزایش هزینه‌های زندگی موجب شده تا برخی تحولات در خانواده‌های امروزی ایجاد شود.

وی بروز برخی مشکلات در جامعه را معلول تغییر بعضی از ماموریت‌های خانواده قلمداد کرد و گفت: برای مثال وقتی هزینه زندگی در شهرهای بزرگ زیاد می‌شود، یک عضو خانواده فقط باید کار کند تا کرایه خانه تامین شود، در نتیجه زن خانواده هم باید در جهت تامین سایر هزینه‌های خانواده کار کند، به همین خاطر فرزند در مهدکودک تربیت و بزرگ می‌شود؛ درحالی‌که فرزند باید در خانواده تربیت شود.

فرمانده کل ناجا سپس به معضل افزایش سن ازدواج و نرخ طلاق در جامعه پرداخت و گفت: بر اساس آمارهایی که وجود دارد، ازدواج‌های بین ۲۰ تا ۲۵ سال کمترین شکست را دارد، ولی با افزایش سن ازدواج از آنجا که شخصیت افراد تثبیت می‌شود، وسواس‌ها بیشتر می‌شود و انعطاف در زوجین کم می‌شود، در نتیجه طلاق‌ها بیشتر می‌شود.

احمدی مقدم افزود: طلاق در جامعه مسائل خود را به‌جای می‌گذارد که در این میان می‌توان به فرزندان طلاق اشاره کرد. تجربه نشان داده طلاق حتی در آینده فرزندان هم تاثیر گذاشت تا آنجا که در هنگام ازدواج آن فرزند، هم مسائلی را پیش می‌آورد و همگان حاضر به وصلت با فرزند یک خانواده طلاق نیستند.

فرمانده ناجا گفت: متاسفانه زمینه ایجاد جرم در فرزندان طلاق بیش از سایر فرزندان است.

وی ضمن تاکید بر تحکیم بنیان خانواده، ماهواره را یکی از ابزارهای مقابله با این مسئله مهم دانست و گفت: مراد ما از ماهواره، محتوای آن است که به خانواده منتقل می‌شود.

احمدی مقدم گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، امروز بینندگان ماهواره، فیلم‌ها، برنامه‌ها و نمایش‌های آن را تماشا می‌کنند و برنامه‌های سیاسی و خبری کمترین بیننده را در این شبکه‌ها دارد.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار نسبت به بروز خانوارهای تک نفره در جامعه گفت: تاخیر در ازدواج و طبیعتا کم شدن شانس ازدواج فرد، موجب هدایت او به سمت انفرادی زندگی کردن می‌شود.

وی افزود: افراد شکست خورده و افرادی که به‌صورت انفرادی زندگی می‌کنند، بعضا به‌صورت مشترک به‌صورت دو آقا یا دو خانم به‌صورت مشترک زندگی می‌کنند که متاسفانه در ادامه تامین نیازهای جنسی یکدیگر را می‌طلبند و شاهد همجنسگرایی خواهیم بود.

احمدی مقدم در عین حال گفت: برخی از خانواده‌های تک نفره بعضا به‌صورت خودارضایی هم پیش می‌روند.

وی در پایان سخنان خود با ابراز خوشوقتی نسبت به فرهنگی بودن جامعه ایران گفت: مردم ایران هرگاه احساس کنند توصیه‌ها عالمانه و صادقانه و دلسوزانه با آنان مطرح می‌شود، آن را می‌پذیرند.

او برای مثال به افزایش جریمه‌های رانندگی اشاره کرد و گفت: تاثیر این عامل در قیاس با اقدامات فرهنگی در رسانه کم بوده است چراکه اصل کار در کاهش حوادث رانندگی، افزایش جریمه‌ها و شدت برخورد پلیس نیست.

اسماعیل احمدی مقدم یکی دیگر از تهدیدات جامعه را نرخ پایین رشد جمعیت کشور دانست و گفت: سیاست تشویقی ما دراین خصوص (پرداخت یک میلیون تومان به ازای هر فرزند) به‌علت کمبود اعتبار اجرا نشد ولی کشورهای دیگر مانند روسیه به ازای هر فرزند ۱۲ هزار دلار به خانواده او پرداخت می‌کنند. همچنانکه در برخی کشور‌ها حق عائله‌مندی بالایی را معادل نیمی از حقوق زن پرداخت می‌کنند که در مدیریت رشد جمعیت خود تا حدی موفق بوده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز