خبرگزاری کار ایران

شهرام میرجلالی مهمان برنامه دستان

کد خبر : ۷۲۲۴۲

شهرام میرجلالی؛ نوازنده و آموزگار ایرانی تار و عود مهمان برنامه دستان می‌شود.

ایلنا: برنامه موسیقی محور شبکه آموزش"دستان" این هفته دیدار با نوازنده جان نواز تار و عود؛ شهرام میرجلالی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، سیری در سه دهه فعالیت هنری "شهرام میرجلالی" و گفتگو با این هنرمند و دمی با کنسرت‌های میرجلالی از بخش‌های دیگر برنامه این هفته "دستان" است.

شهرام میرجلالی (۱۳۳۸، اهواز -)، نوازنده و آموزگار ایرانی تار و عود است.او در سال ۱۳۳۸ در شهر اهواز به دنیا آمد. خانواده او همگی اهل فرهنگ وهنر بودند. وی موسیقی را تحت نظر خواهر بزرگ خود که ویولن می‌نواخت آغاز کرد. وی از نوازندگان برجسته تار مکتب اصفهان بوده و شاگردی استادانی چون جلیل شهناز و سیدحسن کسایی را داشته‌است. در طول دوران هنری خود سابقه همکاری با هنرمندانی چون محمدرضا شجریان، علیرضا افتخاری، ایرج بسطامی و حسام‌الدین سراج دارد.

همچنین دوربین دستان به نمایشگاه بین‌المللی کتاب رفته و دیداری چالشی با ناشران موسیقی و گفتگو با آنها داشته است.

بداهه نوازی در موسیقی ایرانی،یادمان جلیل شهناز، پخش کنسرت‌های گروه بیدل و نغمه‌خوان‌ های سراج تا پشت صحنه و مشکلات نوازندگان،دل آوا و..از دیگر آیتم‌های برنامه است.

برنامه موسیقیایی "دستان" به تهیه کنندگی سیدمحمد مناجاتی و با اجرای سیدعباس سجادی جمعه‌ها ساعت 21 و تکرار آن شنبه ساعت 21 از شبکه آموزش پخش می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز