خبرگزاری کار ایران

با کارشکنی صهیونیست‌ها؛

پخش شبکه‌های صدا و سیما از روی 10 ماهواره قطع شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۳۵

پخش برنامه‌های صدا و سیما از روی ماهواره‌های HOTBIRD 13 B/ EUTELSAT 21 B/ EUTELSAT 25 C/ OPTUS D2/ EUTELSAT 8 WEST / GALAXY 19 / EUTELSAT 7 A/ INTELSAT 20/ INTELSAT 21 /INTELSAT 902 قطع شده است.

ایلنا: قطع شبکه‌های ماهواره‌ای صدا و سیما از روی یوتلست و اینتلست با هدف کنترل پیام و جلوگیری از اطلاع رسانی شفاف صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، مدیر کل ارتباطات ماهواره‌ای سازمان صدا و سیما با بیان این مطلب گفت: چندی پیش در اقدامی غیر قانونی، شبکه برون مرزی و نیز سرویس جهانی چند شبکه داخلی سازمان صدا و سیما ی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌های

HOTBIRD ۱۳ B/ EUTELSAT ۲۱ B/ EUTELSAT ۲۵ C/ OPTUS D۲/ EUTELSAT ۸ WEST / GALAXY ۱۹ / EUTELSAT ۷ A/ INTELSAT ۲۰/ INTELSAT ۲۱ /INTELSAT ۹۰۲ قطع شده است.

سیاسی فر افزود: این اقدام که مغایر با قوانین بین المللی و جریان آزاد اطلاعات است، نشانه نگرانی غرب از گسترش صدای نظام جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورهای اسلامی است که این موضوع دقیقا با ادعای انان مبنی بر دفاع از آزادی بیان و انتشار آزادانه اطلاعات و ارتباطات مغایرت داشته و بیش از پیش به سلطه امپریالیسم رسانه‌ای غرب بر فضای ارتباطی صحه خواهد گذاشت.

مدیرکل ارتباطات ماهواره‌ای سازمان صدا و سیما تصریح کرد: قطع گسترده شبکه‌های مذکور که تنها شبکه‌های سیاسی و خبری را شامل نمی‌شود تاکنون بی‌سابقه بوده است و این نشان از عزم راسخ غرب برای مبارزه با جریان اطلاع رسانی شفاف توسط شبکه‌های سازمان صدا و سیما دارد.

سیاسی فر گفت: اوپراتور ماهواره‌ای اینتلست نیز با زیر پا گذاشتن معاهدات بین المللی و نقض تعهدات این شرکت در قبال پخش آزادانه و بدون تبعیض شبکه‌های ماهواره‌ای (منطبق با موافقت نامه آی تی اس او) در اقدامی مشابه شبکه‌های سازمان صدا و سیما را از تاریخ یازدهم تیر امسال از روی این ماهواره قطع کرده است که از این رو، صدا و سیما نیز با پیگیری‌های حقوقی، سعی در احقاق حقوق از دست رفته خود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز