خبرگزاری کار ایران

عاشقانه‌های خنیاگری در شوق زندگی

کد خبر : ۸۹۷۴۵

خنیاگران معروف کشور، عاشقانه‌های خود را در برنامه «شوق‌زندگی» روایت می‌کنند.

ایلنا: در بخشی از این برنامه که به خنیاگری اختصاص داده شده است، تعدادی از خنیاگران مطرح از قومیت‌های گوناگون، هر شب با همراهی ساز محلی یک منطقه از کشور پهناورمان، به خنیاگری می‌‌پردازند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی برنامه «شوق‌زندگی»، در برنامه «شوق‌زندگی» که در ۶۰قسمت ۶۰دقیقه‌ای از رسانه ملی روی آنتن می‌رود، در هر قسمت، بخشی از زندگانی ائمه‌اطهار (ع)، داستان‌های فولکلور محلی اقوام گوناگون کشور، ستایش از قهرمانان بومی، مسائل حِکمی و پند‌ها و اندرز‌ها توسط یکی از خنیاگران، همراه با نوازندگی ساز محلی اجرا می‌شود.
این بخش به صورت دنباله‌دار در شب‌های آتی هم پخش می‌شود.
پیمان بزرگ‌نیا، نوازنده و پژوهشگر موسیقی محلی، انتخاب خنیاگران را برای حضور در برنامه شوق زندگی به عهده دارد.
خنیاگری، سنت دیرینه ایرانیان است که هنوز هم بقایای آن در عاشیق‌های آذربایجان، بخش‌هایی از خراسان و جنوب ایران دیده می‌شود.
برنامه شوق زندگی، که با هدف ترویج سبک زندگی و مهارت‌های زندگی ایرانی- اسلامی از طریق معرفی هنرمندان و نخبگان ساخته می‌شود، با بهره‌گیری از خنیاگران متعهد، خلاق و توانمند در بخش‌های گوناگون موسیقی محلّی، سطح آگاهی و بینش شهروندان را نسبت به ارزش‌های خانواده و سبک زندگی ایرانی- اسلامی ارتقا می‌دهد.
کارگردانی برنامه «شوق‌زندگی» را که هر شب به مدت ۶۰دقیقه از تلویزیون پخش خواهد شد، علی اکبر عبدالعلی‌زاده به عهده دارد.
عباس عبدالعلی‌زاده تهیه‌کننده؛ حسن حج‌گذار مدیر اجرایی؛ محمد ابراهیمیان قصه‌گو؛ حسین ابراهیمی دستیار و برنامه‌ریز و رضا عطار مدیر تصویربرداری برنامه شوق زندگی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز