خبرگزاری کار ایران

حسین پرنیا در گفت‌وگو با برنامه شوق‌زندگی:

باید زمینه را برای ارائه هنر اهالی موسیقی فراهم کرد

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۱۱

حسین پرنیا، نوازنده سنتور ‌و آهنگساز، خواستار فراهم‌سازی زمینه فعالیت بیشتر هنرمندان به ویژه در عرصه موسیقی شد.

ایلنا: نویسنده کتاب «دستورسنتور» با اشاره به حضور هنرمندان در برنامه‌های تلویزیونی گفت: این ارتباط زمانی ثمربخش است که هنرمندان بتوانند حرف دل خود را راحت و بدون هیچ ملاحظه‌ای بزنند و از مسائل و مشکلات کاری خود سخن بگویند و در صورت لزوم انتقادکنند؛ در غیر این صورت هنرمند نیز دلزده می‌شود و از رسانه‌ها فاصله می‌گیرد.
حسین پرنیا وی که به‌عنوان میهمان ویژه در برنامه شوق‌زندگی حضور یافته بود، با ریشه‌دار دانستن مشکلات کاری هنرمندان افزود: باید به صورت بنیادی این مشکلات را بررسی کرد. در جامعه‌ای که از نظر اقتصادی، اجتماعی و... مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، نمی‌توان انتظار داشت فعالان عرصه موسیقی بدون مشکل فعالیت کنند؛ زیرا هنرمند نیز جزئی از جامعه است و هر مشکلی که برای دیگران وجود دارد، او را نیز آزار می‌دهد. باید مشکلات را ریشه‌یابی و اصلاح را از آنجا شروع کرد.
این آهنگساز برجسته تاکید کرد: برای رفع مشکلات هنرمندان بویژه اهالی موسیقی، باید عرصه را برای فعالیتشان باز گذاشت و زمینه را برای ارائه هنرشان مهیا کرد. هنرمند برای حمایت و معرفی به مردم احتیاج به مراسم قدردانی و بزرگداشت ندارد، بلکه نیاز به امکانات و بستر فعالیت دارد تا بتواند هنرش را عرضه کند.
پرنیا که آهنگسازی آلبوم‌هایی ازجمله «رسوای عشق» و «یاد» را در کارنامه کاری خود دارد، تولید برنامه‌های فرهنگی به سبک «شوق‌زندگی» را که به ترویج مهارت‌های زندگی ایرانی- اسلامی از طریق معرفی هنرمندان و نخبگان می‌پردازد، برداشتن گامی مناسب در معرفی فرهنگ و هنر ایرانی به مردم دانست.
پرنیا گفت: ما در برنامه‌ای مانند «شوق‌زندگی» ابتدا باید مردم را با مفهوم واقعی زندگی آشنا کنیم؛ سپس دیدی درست از اسلام و پیشینه ایرانی به آن‌ها بدهیم و در ‌‌نهایت یک الگوی زندگی درست از زندگی ایرانی- اسلامی ارائه کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: زندگی یعنی شادابی، سرسبزی، طراوت و جاری شدن؛ جامعه اسلامی نیز یعنی جامعه‌ای که در آن امنیت برقرار باشد و در ‌‌نهایت زندگی ایرانی یعنی بازگشت به پیشینه خودمان؛ ما اگر بتوانیم در برنامه‌های تلویزیونی، این مفاهیم را به مخاطبان خود منتقل کنیم، گام اساسی در ساخت یک جامعه مترقی برداشته‌ایم.
برنامه شبانگاهی «شوق‌زندگی»، به تهیه‌کنندگی عباس عبدالعلی‌زاده و کارگردانی علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده در ۶۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از شبکه استانی البرز روی آنتن می‌رود.
محمد ابراهیمیان، به‌عنوان قصه‌گو و مشاور؛ پیمان بزرگ‌نیا، پژوهشگر موسیقی و ذبیح‌الله زرندی ‌به‌عنوان مشاور در این برنامه حضور دارند.
سایر عوامل این برنامه عبارتند از: حسن حجگذار، مدیر پروژه؛ داریوش کفایتی، کارگردان تلویزیونی؛ امیر فارغی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز؛ جمشید رئوفی، کارگردان آیتم‌ها، رضا طوفانی، گروه کارگردانی؛ رضا عطار، مدیر تصویربرداری؛ آرمین عجزی، علیرضا اکبربیگ و حبیب عباسی‌نسب، تصویربردار؛ مسیح حدپور سراج، صدابردار؛ شقایق ذبیحیان، گریم؛ ساعد وثوقی، مدیر روابط عمومی؛ فرهاد مقرب، مدیر صحنه؛ سمیرا زارع، منشی صحنه؛ سالار شاهسون، امور فنی؛ پرستو علیزاده، هماهنگی؛ محبوبه نوابی، گرافیست؛ حامد آذرمیان، مدیر تدارکات؛ سعید گلشنی، تدارکات.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز