خبرگزاری کار ایران

هبر سابق ارکستر سمفونیک تهران:

استعدادهای موسیقی با کوتاهی آموزشگاه‌ها هرز می‌رود

کد خبر : ۹۹۶۵۳

وقتی هنرجو برای ثبت نام در کلاس اقدام می‌کند، می‌تواند با کمک مربی خود تبدیل به یکی از بهترین‌های رشته خود بشود، مگر اینکه استاد او در آموزش کوتاهی کند.

ایلنا: رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران، نوازنده و مدرس مطرح موسیقی دیشب(3 شهریور) با حضور در برنامه «شوق زندگی» به بیان تجربیات کاری خود پرداخت.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی برنامه شوق‌زندگی، مهیار فیروزبخت در این برنامه با اشاره به نیاز جامعه به ساخت برنامه‌های فرهنگی همسان شوق زندگی و تاثیر مثبت این‌گونه برنامه‌ها، ابراز امیدواری کرد روال تولید چنین برنامه‌هایی ادامه داشته باشد، زیرا نیاز است تا مردم با پیشینه با شکوه خود بیشتر آشنا شوند.
وی درباره فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: از کودکی به موسیقی علاقه داشتم و از ۶سالگی کار با ویولن را شروع کردم. از سال ۴۸ نیز در ارکس‌تر فرهنگ و هنر تهران مشغول به کار شدم و به همکاری با مرحوم پایور و محمد حیدری پرداختم. پس از آن تا کنون فعالیت‌های مختلفی در صدا و سیما، نوازندگی و تدریس موسیقی داشته‌ام.
فیروزبخت با اشاره به سال‌ها سابقه تدریس موسیقی خود درباره اهمیت کیفیت آموزشگاه موسیقی برای هنرجویان گفت: به نظر من وقتی هنرجویی برای ثبت نام در کلاس اقدام می‌کند، می‌تواند با کمک مربی خود تبدیل به یکی از بهترین‌های رشته خود بشود، مگر اینکه استاد او در آموزش کوتاهی کند و متاسفانه این اتفاق به خصوص در آموزشگاه‌های موسیقی بسیار می‌افتد و باعث می‌شود که استعداد هنرآموز در مسیر درست هدایت نشود و هرز برود. این موضوع که بسیار ناراحت کننده هم هست، به دلایل مختلفی از جمله مسائل مالی، بی‌حوصلگی و بی‌دانشی مربی و دلایل دیگر می‌افتد که امیدوارم با نطارت بیشتر در این زمینه جلوی آن گرفته شود. خانواده‌ها نیز فرزندان خود را به دست مربیانی بسپارند که خود به موسیقی وارد باشند.
نوازنده پیشکسوت ویولن و کمانچه گفت: هدف من و همکارانم این است که شاگردانی قوی به جامعه تحویل دهیم تا بعد از ما بتوانند به خوبی به موسیقی خدمت کنند. زیرا ما همیشه در این عرصه نخواهیم بود و باید زمینه را برای فعالیت جوانان خوش ذوق بعد از خود آماده کنیم.
فیروزبخت از شاگردان اساتید بزرگی چون مرحوم حسین یاحقی، اسدالله ملک و همایون خرم است، مدرک درجه ۲ هنری خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته و علاوه بر سازهای تخصصی خود یعنی ویولن و کمانچه به نواختن بسیاری از سازهای دیگر نیز تسلط دارد.
برنامه شبانگاهی «شوق زندگی» به کارگردانی علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده و تهیه‌کنندگی عباس عبدالعلی‌زاده، هر شب ساعت ۲۱ از شبکه البرز پخش می‌شود.
بخش گفت‌وگوی ویژه این برنامه، هر شب میزبان یکی از هنرمندان، نخبگان و فعالان علمی و فرهنگی استان البرز همراه با خانواده‌شان است. علاوه بر این سازندگان این برنامه با حضور در منزل مفاخر استان، مردم را با زندگی و روش موفقیت بزرگان استان البرز آشنا می‌کنند. آشنایی با طبیعت استان و میراث فرهنگی، خنیاگری و قصه شب از دیگر بخش‌های جذاب و پرطرفدار این برنامه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز