خبرگزاری کار ایران

در بخش آواز از دانشنامه «فردریک لونورمان»؛

صادق شیخ‌زاده کاندید دریافت نشان خیام از فرانسه شد

کد خبر : ۱۰۱۲۸۸

نشان خیام معادل یک مدرک تخصصی در زمینه فرهنگ است که هر سال از سوی دانشنامه لونورمان فرانسه به یکی از کشور‌های دارای تمدن بیش از هزار سال اهدا می‌شود.

ایلنا: صادق شیخ‌زاده کاندید دریافت نشان خیام از دانشنامه «فردریک لونورمان» فرانسه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی انتشار آلبوم موسیقی «اینک ازامید» به آهنگسازی شاهین شهبازی و آواز صادق شیخ‌زاده که به تازگی نیز این اثر رتبه دوم فستیوال icm اتریش را به خود اختصاص داده است، این آلبوم در بخش آواز نامزد دریافت نشان خیام از دانشنامه «فردریک لونورمان» کشور فرانسه شد.

دانشنامه لونورمان یک ماهنامه تخصصی در زمینه خاور‌شناسی است که نام رمان نویس مشهور کشور فرانسه را یدک می‌کشد و به هنر‌های شرقی در حیطه فرهنگ مردمان آن سرزمین‌ها می‌پردازد، آلبوم «اینک از امید» به دلیل استفاده موضوعی صحیح از اشعار خیام در باره امید و بهره جوی از نعمت زیستن نامزد این نشان شده است.

نشان خیام معادل یک مدرک تخصصی در زمینه فرهنگ  است که هر سال از سوی دانشنامه لونورمان فرانسه به یکی از کشور‌های دارای تمدن بیش از هزار سال اهدا می‌شود.

هم اکنون ۱۷۴ هنرمند و فرهنگ پژوه از سراسر دنیا که روی رباعیات خیام ارائه مطلب کرده‌اند، نامزد این نشان هستند و صادق شیخ‌زاده تنها نماینده ایران و یکی از نامزدهاست.

مراسم برگزاری داوری و اعطای این نشان ۲۹ سپتامبر در شهر استراسبورگ برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز