خبرگزاری کار ایران

مجموعه آثار رسول مرادی در نگارخانه اکو رونمایی می‌شود

کد خبر : ۱۲۹۸۶

با پایان نمایش آثار بزرگان خوشنویسی ایران؛ مجموعه آثار رسول مرادی در نگارخانه اکو رونمایی می‌شود.

ایلنا: با پایین آمدن آثار خوشنویسی چهار استاد تراز اول خوشنویسی ایران از دیوار، نگارخانه اکو در تدارک برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد رسول مرادی در نگارخانه اکو بوده و از روز پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه میزبان تابلوهای خط نستعلیق این هنرمند خوشنویس خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی اکو، در این نمایشگاه بیش از ۵۰ تابلو خط که برگرفته از ابیاتی از اشعار حکیم عطار نیشایوری، مولانا جلال الدین، سعدی، خیام و... است ارایه خواهد شد و تا نهم آبان‌ماه سال جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۹ ادامه دارد.

رسول مرادی، متولد ۱۳۳۴ مشهد و لیسانس زیست‌شناسی دانشگاه مشهد، برنده لوح سپاس و تندیس کتاب هنری سال وزارت آموزش و پرورش و نماینده دایم مجمع نمایندگان انجمن خوشنویسان ایران است.

او در محضر اساتیدی چون غلامحسین امیرخانی مصطفی مهدی‌زاده و غلامرضا موسوی مشق کرده و از سال ۱۳۸۶ استاد انجمن خوشنویسان ایران است.

تاسیس شعبه انجمن خوشنویسان کاشمر و ریاست انجمن خوشنویسان مشهد ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴ و نیز عضویت شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۹ و برگزاری بیش از ۱۶ نمایشگاه انفرادی و گروهی خوشنویسی در کارنامهٔ حرفه‌یی او ثبت است.

مرادی برنده ۴ جایزه مسابقات بین المللی استانبول ترکیه (IRCICA) در کتابت و نستعلیق ۱۹۹۸ و نستعلیق جلی و نستعلیق ۲۰۰۱، دیپلم افتخار جشنواره بزرگ خوشنویسی سال امام علی (ع) موزه هنرهای معاصر تهران ۱۳۷۹، جایزه نخست هشتمین نمایشگاه قرآن کریم ۱۳۷۹ و برگزیده جشنواره نوازش قلم - ۱۳۸۱ را نیز در کارنامهٔ هنری‌اش دارد.

یکصد سرمشق نستعلیق، ترانه‌های روستایی خراسان، مجموعه سرمشق‌های نستعلیق، نوازش قلم، دیوان نفیس حافظ با مقدمه بهاءالدین خرمشاهی، در عرصه سیاه مشق، کلک شیرین، ویژه نامه استاد سیدحسین می‌رخانی، مجله حروف عربیه امارات متحده عربی ۲۰۰۲، گزیده غزلیات شمس تبریزی (۷۰۰ غزل) با مقدمه دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی، رباعیات خیام با مقدمه دکتر محمد علی اسلامی ندوشن و... از جمله تالیفات و کتاب‌های منتشرشدهٔ او به شمار می‌رود.

گالری‌های انجمن خوشنویسان، گالیران، می‌رک و سیران در مشهد و سیحون، سبز، خانه آفتاب، کاخ نیاوران و مجموعهٔ صبای فرهنگستان هنر در تهران و گالری‌های دوبی، مراکش و... میزبان آثارش در نمایشگاه‌های انفرادی بوده‌اند.

همزمان با آغاز راه کاروان خورشید در تهران نمایشگاهی از تازه‌ترین آفرینش‌های چهار خوشنویس طراز اول ایران در نگارخانه اکو برپا شد. غلامحسین امیرخانی، یداله کابلی، محمد حیدری و امیراحمد فلسفی ۴۴ تابلو خوشنویسی را به افتخار مولانا جلال‌الدین تحریر کرده به‌تماشا گذاشته بودند.

نگارخانه دیپلماتیک اکو در خیابان موحد دانش (اقدسیه)، کوچه ناز، شماره ۱۰ واقع است.

این نگارخانه شنبه‌ها تعطیل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز