خبرگزاری کار ایران

استقبال گرم از نمایشگاه رواق هنر در کیش

نمایشگاه «رواق هنر، هنرهای ایرانی» در روزهای نخست خود با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان هنرهای سنتی مواجه شد.

ایلنا: نمایشگاه «رواق هنر، هنرهای ایرانی» از بخش‌های جنبی پانزدهمین جشنواره تابستانی کیش است که با همکاری فرهنگستان هنر و سازمان منطقه بازرگانی کیش در نخستین روز از ماه شهریور گشایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، در میان هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه به چهره‌های آشنایی چون «احد ترابی» کتیبه نویس، «فرامرز فرشاد» شیشه گر، «محمد حمیدی بهشتی» می‌ناکار شیشه، «سعید سالکی» سفالگر، «غزال بهمنی» نگارگر، «احمدرضا علاء الدینی» خرمهره ساز برمی‌خوریم که در کارگاه هنرهای ایرانی رواق هنر فرهنگستان هنر شرکت داشته و هنر خویش را به مدت یک ماه برای مردم تهران به نمایش گذاشتند.

از دیگر هنرمندانی که در این نمایشگاه از سوی فرهنگستان هنر معرفی شده و حضور دارند می‌‌توان به «عباس می‌رشریفی» سازسازی، «اکبر شاه‌مندی» منبت و معرق کاری، «عباس قاسمی» تولید کننده فرش، «مریم فیض‌الهی» می‌ناکاری، «محمد سررشته» نقاشی خط، «مهنوش نیکو» خوشنویسی، «ساره صفاریان» تذهیب، «ساره تابع» نقاشی روی سفال، «افسانه قانی» تاپس تری (تزئینات کارشده با گلیم و فرش)، «فاطمه رحیمی» تزئینات نمدی، «نگه‌دار خواجه علی» قفل سازی و چاقو سازی، «سعید سالکی» سفالگری، «پگاه حبیب همدانی» سفالگری، «سمیه اربابی» جواهر سازی اشاره کرد.

از سوی دیگر موسسه متن فرهنگستان هنر نیز در این نمایشگاه با ارائه حدود ۲۳۰ عنوان کتاب منتشره شده در این نمایشگاه حضوری چشمگیر دارد.

این نمایشگاه تا دهم شهریور از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در اسکله قدیم جنب آبنمای موزیکال جزیره کیش میزبان علاقه‌مندان هنرهای اصیل ایرانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز