خبرگزاری کار ایران

شاه آبادی:

نهادینه کردن مفهوم ولایت در جشنواره «طواف تا و لایت»

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۹

معاون امور هنری گفت: تردیدی نیست که نقش واقعی جشنواره طواف تا ولایت حمایت، هدایت و حرکت جامعه هنری برای نهادینه کردن مفهوم عمیق ولایت در جامعه است.

ایلنا: آیین اختتامیه وی‍ژه برنامه طواف تا ولایت با حضور حمید شاه آبادی، کیوان سهرابی، علی حسینی، داود احمدی‌نژاد و جمعی از هنردوستان شامگاه روز گذشته(15 آبان) در مجموعه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی برج آزادی برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: خوشحالم سومین گام در جشنواره طواف تا ولایت به ایستگاه آزادی رسید و در این ایام فرخنده به پایان می‌رسد. دو سال پیش که بحث این جشنواره بود می‌گفتند معاونت هنری این همه جشنواره‌های مختلف دارد و این جشنواره هزینه‌ای اضافی است، اما این دوستان توجه نداشتند که رکن رکین نظام ما ولایت است و این جشنواره هم بر همین مبنا تعریف شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: اشاره خانم فاطمه زهرا (س) به ولایت هم همین است. ایشان می‌فرماید که مَثُل امام مثل کعبه است که مردم باید دور آن طواف کنند. مسلمان شیعه باید امام خود را بشناسد و از ولایت حفاظت و پاسداری کند.
شاه آبادی با اشاره به مقام والای امامت افزود: پیامبران مقام نبوت دارند، اما حضرت ابراهیم (ع) و حضرت محمد (ص) مقام امامت را نیز دارند که این مقام مقام ولایی است، باید جامعه به این سو هدایت شود که گرد آن بچرخد.
معاون امور هنری ابراز کرد: در روز عید قربان، قربانی اسماعیل به دست ابراهیم عین مقام تبعیت و ولایت پذیری است. علت نجات شیعه و سعادت جامعه شیعه هم نعمت ولایتی است که آن را از سرچشمه غدیر داریم.
وی ولایت را متاع ارزشمند جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: هر وقت قدرش را دانستیم بهره‌اش را برده‌ایم وهر وقت مساحمه کردیم، ضربه‌اش را خورده‌ایم.
شاه آبادی با بیان اینکه مردم ما مردم ولایت پذیری هستند گفت: هنرمند ما هم باید ارزشمند‌ترین دارائی این نظام را با زبان هنر بیان کند، فلسفه این جشنواره هم پاسداشت عمین دارائی و طواف تا ولایت است.
وی تاکید کرد: اگر مردم کوچک‌ترین فاصله‌ای از ولایت بگیرند که در این سی سال نگرفته‌اند، این فاصله را دهان اژدهایی دشمن پر می‌کند. تردیدی نیست که نقش واقعی جشنواره طواف تا ولایت حمایت، هدایت و حرکت جامعه هنری برای نهادینه کردن مفهوم عمیق ولایت در جامعه است.
شاه آبادی با ارزشمند شمردن تلاش استان‌ها در برگزاری این برنامه گفت: در واقع این تلاش، تلاشی برای زنده نگه دشتن مفهوم ولایت است و مجموعه آزادی پایگاه این حرکت شده و انتظار می‌رود برای برگزاری برنامه سال آینده برنامه ریزی‌ها از یک ماه دیگر شکل بگیرد و به آثار نو و جدید که با مفاهیم مورد نظر مطابقت داشته باشد، توجه ویژه‌ای شود.
وی در خاتمه با اشاره به مجوعه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی برج آزادی گفت: مجموعه آزادی گنجینه ظرفیت‌های ناشناخته هنری است که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.
در ادامه این برنامه شاه‎علی؛ مدیر مجموعه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی برج آزادی از شاه آبادی خواست شرایط به گونه‌ای فراهم شود که برنامه‌های فرهنگی – هنری بیشتری برای شناساندن این مجموعه به مردم در نظر گرفته شود و برج آزادی به دبیرخانه دائمی جشنواره طواف تا ولایت تبدیل شود.
همچنین در این مراسم کیوان سهرابی، دبیر وی‍ژه برنامه طواف تا ولایت گفت: برای برگزاری این جشنواره در سال‌های گذشته فراخوان می‌دادیم و آثار را جمع می‌کردیم و بخش رقابتی داشتیم. امسال هر چند به دلیل برنامه‌های متعدد معاونت هنری، جشنواره و بخش رقابتی نداشتیم، اما برخلاف سال‌های گذشته که صرفا در پایتخت برگزار می‌شد، همزمان در ۱۳ استان کشور برنامه‌های مختلفی به اجرا در آمد.
سهرابی همچنین خبر داد: با تاکید آقای شاه آبادی مجموعه آزادی به عنوان دبیرخانه جشنواره طواف تا ولایت در نظر گرفته شد.
اجرای قطعات موسیقی سنتی توسط گروه عارف به سرپرستی داریوش کاکاوند و خطابه خوانی که پیوند آیین نقالی و پرده خوانی با مضامین مذهبی است توسط گروه هنری میثم از دیگر برنامه‌های اختتامیه سومین دوره ویژه برنامه‌های طواف تا و لایت بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز