خبرگزاری کار ایران

کنسرت موسیقی گروه نقش در فرهنگسرای نیاوران

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۱۲

گروه موسیقی نقش به سرپرستی امیر شریفی جمعه ۱۹ آبان ماه ساعت ۳۰/۱۸ کنسرت موسیقی دستگاهی ایران را روی صحنه سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران می‌برند.

ایلنا: گروه موسیقی نقش؛ کنسرت موسیقی دستگاهی ایران را روی صحنه سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران می‌برند.
به گزارش ایلنا، این کنسرت در دوقسمت برپا می‌گردد که در بخش نخست تکنوازی تار، آواز بیات اصفهان، بر اساس ردیف دوره عالی استاد علی اکبر شهنازی اجرا می‌شود و در قسمت دوم قطعات پیش درآمد اثر استاد یوسف فروتن، چهارمضراب دشتی اثر امیر شریفی، تصنیف اوج دشتی و رنگ دشتی نواخته خواهد شد.
گروه نقش متشکل از امیر شریفی نوازنده تار و سه تار، مهدی امامی آواز، نازنین تن ساز عود، حسین خوش چهره نی، رامین علی‌پور تمبک و مرجان مهربان قانون است.
قریب به دو سال از تشکیل رسمی گروه نقش می‌گذرد، اگر چه که در دورهٔ معاصر استفاده از آواز در موسیقی دستگاهی به عنوان محور اصلی اجرای کنسرت و تهیهٔ آلبوم چندان مورد توجه نیست، اما به خاطر اهمیت فوق العادهٔ آواز در موسیقی ایران، گروه نقش پرداختن به این دستاورد بی‌بدیل فرهنگ ایرانی را از مهم‌ترین اهداف خود می‌داند.
گفتنی ست گروه نقش تنها درجمعه شب ۱۹ آبان ماه ساعت ۳۰/ ۱۸کنسرت موسیقی دستگاهی ایران را به روی صحنه سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران می‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز