خبرگزاری کار ایران

کارگاه آموزشی‌ جشنواره خیام در کرج

کد خبر : ۳۳۰۴۷

جشنواره بین المللی عکس خیام، کارگاه آموزشی عکاسی خود را با عنوان «استاندارد‌های فیاپ برای جشنواره‌های عکاسی» در کرج برگزار می‌کند.

ایلنا: محمد کرمی، سرپرست خانه عکاسان حوزه هنری استان البرز، با اعلام گفت: جشنواره خیام مجموعه کارگاه‌های آموزشی است که به صورت تور در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود و هدف از آن آشنایی عکاسان ایرانی با استانداردهایی است که باید در تمام جشنواره‌هایی که مایل به دریافت پاتروناژ فیاپ هستند، رعایت شود.

به گزارش ایلنا به نقل از حوزه هنری، وی افزود: جشنواره بین‌المللی عکس خیام نخستین جشنواره بین المللی سالانه پارسی زیر نظر فیاپ و PSA است. عکس‌های راه‌یافته در این جشنواره، ضمن ثبت در آرشیو فیاپ و PSA به‌نام عکاس، برای دریافت القاب فیاپ و PSA نیز محاسبه خواهند شد.
سرپرست خانه عکاسان حوزه هنری استان البرز به موضوعات این کارگاه نیز اشاره کرد و گفت: ‌ عکاسی چشم‌انداز یکی از موضوعات این کارگاه است. موضوع دیگر کارگاه جشنواره خیام در کرج استانداردهای فیاپ برای جشنواره‌های عکاسی است که شامل معرفی فیاپ و PSA، استاندارد‌های فیاپ و PSA برای جشنواره‌های عکاسی، القاب فیاپ، تعاریف فیاپ و PSA برای بخش‌های مختلف، پخش نمونه عکس‌های موفق در جشنواره‌های بین‌المللی می‌شود.
وی ادامه داد: مدرس‌های این کارگاه، آقایان فرید ثانی (AFIAP)، داور جشنواره بین‌المللی عکس خیام و علی سامعی (EFIAP، ESFIAP)، نماینده فیاپ در ایران، دبیر و داور جشنواره خیام هستند.
سرپرست خانه عکاسان حوزه هنری استان البرز گفت: شرکت در این کارگاه رایگان و برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این کارگاه با تماس با شماره‌های ۰۲۶۳۴۴۴۵۷۷۴ و ۰۲۶۳۴۴۷۳۰۱۱ در این کارگاه ثبت نام کنند.
کرمی با اشاره به برگزاری این جشنواره در کرج گفت: این کارگاه در روز دوشنبه ۱۱ دی ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به میزبانی خانه‌ عکاسان حوزه هنری استان البرز، در سالن نگارخانه سوره مهر واقع در کرج، میدان نبوت، به‌سمت خیابان مطهری، کوچه میلاد ۴، برگزار می‌شود.

کرمی با معرفی خانه عکاسان حوزه هنری استان البرز تصریح کرد: ‌ خانه عکاسان حوزه هنری استان البرز نهادی مردمی است با نظارت حوزه هنری استان البرز، با هدف ترویج و حمایت و توسعه و ارتقای هنر عکاسی و عکاسان مستقل استان و ایجاد بستر مناسب جهت شکوفایی این هنر.
سرپرست خانه عکاسان حوزه هنری استان البرز بیان کرد: ‌ این نهاد از ابتدای سال ۱۳۹۰ با برنامه‌ها و کلاس‌ها و تورهای عکاسی و بهره‌گیری از اساتید مجرب و امکانات خود در خدمت جامعه عکاسی است.
علاقه‌مندان برای آگاهی از برنامه‌های خانه عکاسان حوزه هنری البرز می‌توانند به سامانه‌ www. artalborz. ir مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز