خبرگزاری کار ایران

مهلت ارسال مقالات علمی جشنواره تجسمی فجرتا ۱۶ دی ماه است

کد خبر : ۳۳۳۳۵

بخش مقالات علمی به «بررسی تحولات هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی» اختصاص دارد و هر شرکت‌کننده می‌تواند تا ۱۶ دی ماه حداکثر، خلاصه سه مقاله را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

ایلنا: دبیر بخش مقالات پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر با بیان این مطلب که هنوز در بخش نظری حوزه تجسمی پژوهشگران متبحر و ایده‌پردازان به درستی شناسایی نشده‌اند؛ گفت: هدف ما در این دوره از جشنواره شناسایی و ایجاد ظرفیت در حوزه نظری هنر انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر، محمد خزایی درباره بخش مقاله پنجمین جشنواره تجسمی فجر در ابتدا به عناوین فراخوان مقالات جشنواره پرداخت و گفت: بخش مقالات درباره سیر تحولات و دستاوردهای هنرهای تجسمی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مطالعات تطبیقی میان هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی ایران و تحولات هنری بیداری اسلامی، اصول و مبانی هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی در حوزه اندیشه و هنر دینی، نقش و جایگاه هنرهای تجسمی در دیگر هنرهای انقلاب اسلامی، بررسی زمینه‌های احیاء ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی در هنرهای تجسمی معاصر ایران است که این عناوین موضوعات مورد نیاز نظری در حوزه هنر انقلاب اسلامی در زمینه هنرهای تجسمی است.
خزایی ادامه داد: درباره این بخش‌ها تا به حال خیلی کار نظری نشده است. از همین رو ما به نتایج این بخش امیدوار هستیم، چرا که بی‌شک مبانی و اصول هنرهای تجسمی در حوزه کارهایی که پیرامون انقلاب اسلامی می‌شود با دیگر کار‌ها تفاوت دارد. از سویی دیگر باید نقش انقلاب در تحولات هنرهای تجسمی را گردآوری کنیم. این‌ها حوزه‌هایی است که نظریه‌پردازی نشده و ایده‌ها و استدلال‌ها از دل آن بیرون نیامده است.
وی با بیان این نکته که یکی از وظایف این بخش کشف افرادی است که ایده‌پرداز این حوزه هستند، گفت: در چهار دوره قبل هیچ کتابی از مقاله‌های منتخب چاپ نشده است. ما بنا داریم امسال یک کتاب از گزیده مقاله‌های چهار دوره قبل و گزیده مقاله‌های این دوره چاپ کنیم.
خزایی درباره اهمیت این بخش از جشنواره گفت: اگر در پژوهش حرفی برای گفتن نداشته باشیم، ماندگاری هم در حوزه عملی نخواهیم داشت. این در حالی است که متاسفانه در حوزه هنرهای تجسمی ما مکتوبات قابل استناد کم داریم. دانایی و توانایی دو بال لازم برای پرواز هنر است و بخش نظری‌‌ همان دانایی است. ما اگر در این زمینه پیشرفت کنیم در بخش تکنیکی هم پیشرفت خواهیم داشت.
دبیر بخش مقالات پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در پایان ابراز امیدواری کرد؛ پژوهشگران این بخش را بیش از گذشته جدی بگیرند تا بانکی از پژوهشگران نیز تشکیل شود.
بخش مقالات علمی به «بررسی تحولات هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی» اختصاص دارد و هر شرکت‌کننده می‌تواند تا ۱۶ دی ماه حداکثر، خلاصه سه مقاله را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال و سرامیک، تصویرسازی، مجسمه‌سازی، پوس‌تر، عکاسی و کاریکاتور و بخش مقالات علمی از ۱۴ بهمن تا ۱۲ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
همچنین هنرمندان برای شرکت در پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می‌توانند آثار خود را تا ۱۵دی ماه سال جاری از طریق سایت جشنواره به نشانی www. ivafestival. ir ارسال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز