خبرگزاری کار ایران

یادبودی جوادی‌پور در موزه امام علی(ع) برگزار می‌شود

کد خبر : ۳۴۶۵۶

موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، روز سه شنبه، ۱۹ دی ماه ساعت ۱۷: ۳۰ مراسم یادبودی را به مناسبت نزدیک شدن چهلمین روز درگذشت محمود جوادی‌پور، یکی از پیشگامان هنر نوگرای ایران، برگزار می‌کند.

ایلنا: موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، روز سه شنبه، ۱۹ دی ماه ساعت ۱۷: ۳۰ مراسم یادبودی را برای استاد محمود جوادی‌پور برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، در این مراسم محمدحسن حلیمی، عبدالمجید حسینی راد و محمدابراهیم جعفری حضور خواهند داشت و فیلمی از زندگی و شخصیت استاد به نمایش درخواهد آمد.

در بخش جنبی این رویداد، نمایشگاهی از آثار نقاشی زنده یاد محمود جوادی‌پور با همکاری و مشارکت موزه هنرهای معاصر تهران در طبقه همکف موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش درمی آید.

این هنرمند فقید، ۹ آذر ماه ۹۱ بر اثر بیماری در بیمارستانی در کشور آلمان درگذشت و در ۱۳ آذر ماه پیکر وی درقطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

«محمود جوادی‌پور» متولد ۱۲۹۹ تهران و دانش‌آموخته نقاشی در سال ۱۳۲۶ است، او از سال ۱۳۲۲ فعالیت‌های گرافیکی خود را آغاز کرد، طراحی اوراق بهادار بانک ملی و طراحی کتاب‌های آموزش و پرورش از سال ۱۳۲۳ تا ۱۳۵۴ از دیگر فعالیت‌های این هنرمند است. جوادی‌پور سال ۱۳۸۴ به عنوان چهره ماندگار در عرصه نقاشی ایران معرفی شد.

زنده یاد جوادی‌پور، یکی از بنیان گذران نخستین نگارخانه در ایران با نام «آپادانا» است که در سال ۱۳۲۸ در تهران تاسیس کرده است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این مراسم می‌توانند به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی عصر (عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه و یا با شماره ۲۲۰۲۴۸۴۸ تماس حاصل نمایند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز