خبرگزاری کار ایران

برترین‌های جشنواره عکس «آخرین برگ درخت» معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۲۹

دبیرخانه جشنواره عکس «آخرین برگ درخت» با برگزاری مراسم اهدای جوایز، برگزیدگان خود را معرفی و نمایشگاه عکس با همین عنوان را در نگارخانه ایوان افتتاح کرد.

ایلنا: همزمان با افتتاح نمایشگاه؛ برترین‌های جشنواره عکس «آخرین برگ درخت» معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور اساتید و فعالان عرصه عکاسی و جمع زیادی از هنرمندان و عکاسان همراه بود افراد برگزیده معرفی و با اهدای تقدیرنامه و جوایز نقدی از ایشان تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم نیره حقیقی دبیر اجرایی این جشنواره، ضمن گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده به تشریح جزئیات برگزاری آن پرداخت و گفت: شرکت فرهنگ فیلم تهران برای حمایت از هنر هنرمندان کشور دبیرخانه دائمی جشنواره تخصصی عکس را راه اندازی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این دبیرخانه بدون هیچ حمایت از ارگان و سازمانی این سبک جشنواره‌ها را برگزار می‌کند گفت: استقبال علاقمندان به این جشنوار‌ها، مسئولان این دبیرخانه را دلگرم می‌کند تا ضمن برگزاری به ابعاد وسیع‌تر آن بیندیشند.

دبیر اجرایی جشنواره گفت: در طول برگزاری جشنواره آثار بسیاری به دبیرخانه رسید و هنرمندانی از شهرهای مختلف کشور از جمله اصفهان، شهرکرد، شیراز، مشهد، آستارا، تالش، تبریز، ارومیه، بیجار، همدان، ابهر، زنجان، اردبیل، کرج، شهرری، سنندج و تربت حیدریه در این جشنواره حضور یافتند.

حقیقی همزمان با اختتامیه این جشنواره و افتتاح نمایشگاه آخرین برگ درخت که تا ۴ بهمن ماه برپاست، خبر از راه اندازی باشگاه هنرمندان فرهنگ فیلم تهران داد و اظهار امیدواری کرد که با تاسیس این باشگاه هنرمندان بتوانند با عضویت در آن از خدمات و مزایای باشگاه بهره‌مند شوند.

همچنین در این مراسم مهدی نصرتی از اعضای هیئت داوران جشنواره ضمن ابراز خرسندی از آثار رسیده به جشنواره افزود: این مراسم تنها منحصر به عکاسان حرفه‌ای نبود و عکاسان آماتور نیز آثار خود را به جشنواره آخرین برگ درخت ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ هنرمند، آثار خود را به جشنواره ارسال کرده بودند افزود: این جشنواره در دو بخش خلاقه و مستند برگزار شد.

وی تصریح کرد: پس از ارسال عکس‌ها، کار داوری جشنواره از ۱۴دی ماه آغاز‌ شد که بر این اساس با توجه به موضوع جشنواره هیات داوران۳۰ اثر را به عنوان آثار منتخب، معرفی کرد.

بخش پایانی این مراسم با حضور مهدی مستوفی، مهدی نصرتی و نیره حقیقی به اهدای جوایز اختصاص داشت و بر اساس نظر داوران اسامی عکاسان برگزیده به ترتیب نفر اول تا سوم محمدرضا فتحی از ابهر، مهسا فرهادی و علی بهلولی از تهران بودند که به ایشان یک، نیم و ربع سکه اهدا شد.

در حاشیه این مراسم، کتاب عکس «شوق هنر» شامل مجموعه آثاری از ۱۵۶ هنرمند عکاس نیز رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز