خبرگزاری کار ایران

جشنواره تجسمی فجر در موزه امام علی (ع) آغاز شد

کد خبر : ۴۳۵۹۸

افتتاحیه بخش رقابتی پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

ایلنا: در موزه امام علی (ع) آثار رقابتی رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، مجسمه سازی، نگارگری، تصویرسازی و کاریکاتور به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در این دوره‌ها روند رو به رشدی داشته است و در پنجمین جشنواره مسوولان و دبیران بر کیفیت تاکید داشتند.

شاه آبادی ادامه داد: ایرانیان در دنیا به تولید فکر و خلاقیت شناخته شده‌اند و در عرصه هنر نیز این خلاقیت‌ها دیده می‌شود و جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر می‌تواند مهم‌ترین بستر برای تولید و گسترش آثار هنرمندان خلاق باشد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکرد موضوعی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر افزود: شورای دبیران جشنواره برای توجه و تقویت این رویکرد تلاش کردند و اثاری با موضوعات مورد نظر تولید شده است.

شاه آبادی ادامه داد: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر می‌تواند به عنوان نماد و پرچم هنر کشور باشد و هنر ایران اسلامی را معرفی کند.

سید عباس می‌رهاشمی؛ دبیرکل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: رشد و توسعه هنرهای تجسمی باعث رشد تفکر و تعمق در امور و موجب پایداری فرهنگی و همچنین ارتقای سلیقه در تمامی ابعاد انسانی و اجتماعی در جوامع است.

می‌رهاشمی با ارائه گزارشی درباره پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر افزود: آثار رقالبتی رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، کاریکاتور و تصویرسازی جشنواره در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه آثار رشته‌های عکاسی، پوس‌تر و سفال و سرامیک رقابتی جشنواره نیز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

دبیر کل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ادامه داد: طبق برنامه ریزی قرار بود آثار رقابتی در موسسه فرهنگی هنری صبا به نمایش گذاشته شود که با تغییر آنی برنامه از سوی موسسه صبا و با همراهی و همکاری دوستان و همکاران موزه امام علی (ع) و فرهنگسرای نیاوران به این مجموعه‌ها منتقل شد.

وی با قدردانی از مدیران هنری و تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و موزه امام علی (ع) اظهار امیدواری کرد همراهی و مشارکت که از نسازهای اساسی فعالیت‌های فرهنگی است موجب رشد و شکوفایی بیش از پیش هنر شود.

در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) ۱۱۸ اثر کاریکاتور از هنرمندان ایران و ۱۹ کشور، ۴۸ اثر تصویرسازی، ۲۵ اثر مجسمه، ۷۲ اثر نگارگری، ۱۹۹ اثر خوشنویسی و ۳۶ اثر نقاشی به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه آثار رقابتی رشته‌های عکاسی، پوس‌تر و سفال و سرامیک پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ساعت ۱۶: ۳۰ روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران اغاز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز