خبرگزاری کار ایران

باسم رسام بار دیگر در ایران نمایشگاه می‌گذارد

کد خبر : ۴۹۰۷۹

«به دوست ایرانی‌ام دست نزن» عنوان نمایشگاه نقاشی باسم رسام است که روز جمعه چهارم اسفند در گالری افرند افتتاح می‌شود.

ایلنا: نمایشگاه نقاشی‌های باسم رسام در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا، رسام در این نمایشگاه ۲۴ اثر نقاشی با تکنیک اکرلیک در ابعاد ۵۰در۵۰ ارایه می‌کند.
باسم الرسام متولد بغداد ۱۹۶۰ – ۱۳۳۹ -نقاش، گرافیست، نویسنده و شاعر-، سال‌های اخیر را در کردستان عراق گذرانده است.
رسام سال ۶۳ از عراق به ایران آمده و کارش را با تصویرسازی برای نشریات ایرانی از‌‌ همان دوران آغاز کرده است. او سال‌ها برای نشریات ادبی و فلسفی تصویرسازی و طراحی جلد می‌کرد، اما در عین حال بیشتر اوقاتش با نقاشی می‌گذشت. او از جمله طراحان و تصویرگران تاثیرگذار در هنرهای تجسمی ایران به‌شمار می‌رود که آثار متفکرانه و متعدد او در طراحی گرافیک، تصویرسازی و نقاشی نه تنها برای هنرمندان، بلکه برای بسیاری از نویسندگان و اهالی فرهنگ هم آشناست.
گالری افرند، ۱۳۷۴ و گالری الهه، ۱۳۷۹ در تهران میزبان نمایشگاه‌های انفرادی او بوده‌اند. علاوه بر این، گالری افرند، ۱۳۷۴ و گالری لاله، ۱۳۷۶ میزبان آثارش در این نمایشگاه‌های گروهی نقاشی و طراحی بوده‌اند. حالا گالری افرند بعد از دو دهه باردیگر میزبان آثارش شده است.
نمایشگاه یادشده تا ۱۴ اسفندماه جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری افرند واقع در اتوبان جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان نوزدهم، (جلال حسینی) شماره ۴۸ دایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز