خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی گیلان هشدار داد:

شرایط برای فروش موسیقی محلی فراهم نیست

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۷۳

به لحاظ عدم معرفی و تبلیغ آثار موسیقی محلی در کشور استقبال عمومی از این نوع آثار به شدت پائین آمده و با رشد موسیقی زیر زمینی بیشتر از طریق اینترنت به طور رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ایلنا: همایون سلیمی(دبیرکل و رئیس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی استان گیلان) اعلام كرد: هر سرمایه‌گذاری بر فعالیت‌های موسیقی محلی استان گیلان به لحاظ مشکلات فراوان در بخش‌های هنری و مالی آن موجب از دست رفتن پول سرمایه گذار شخصی می‌شود و این خود باعث عقب افتادگی موسیقی استان گیلان شده چون سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده برای حمایت از آثار موسیقی محلی ضمانت باز گشت سرمایه می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هر روز شرایط فعالیت در حوزه موسیقی محلی در کشور به لحاظ کمبود بودجه مالی سخت‌تر می‌شود آیا می‌توان به رشد این نوع موسیقی ایرانی دل خوش داشت هرنوع سرمایه گذاری بر آثار موسیقی محلی در کشور و در گیلان باعث بر گشت سرمایه نخواهد شد چراکه برای فروش آثار خاص باید تبلیغ رسانه‌ای در کشور انجام داد که به لحاظ محدودیت‌های خاصی که روی هنر موسیقی از نظر قانونی اعمال می‌شود؛ شرایط فروش مناسب این آثار فراهم نمی‌شود.

دبیرکل صنف هنرمندان موسیقی گیلان گفت: به لحاظ عدم معرفی و تبلیغ آثار موسیقی محلی در کشور استقبال عمومی از این نوع آثار به شدت پائین آمده و با رشد موسیقی زیر زمینی بیشتر از طریق اینترنت به طور رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه شهروندان ایرانی دیگر رغبتی به خرید آثار مزبور نشان نمی‌دهند که این امر در آینده نزدیک در صورت ادامه داشتن منجر به نابودی موسیقی محلی در ایران خواهد شد.

سلیمی ابراز امیدواری کرد: مسئولان دلسوز حوزه موسیقی تدبیری کنند تا فضای حمایتی از موسیقی دلنشین محلی در گیلان و سایر استان‌ها تغییر کند وگرنه شاهد حضور این نوع موسیقی فقط در فضای محدود استان‌ها و برخی جشنواره‌های موردی خواهیم بود.

وی ادامه داد: درحال حاضر انجمن صنفی هنرمندان موسیقی استان گیلان که قانونا متوالی امور صنفی اهالی موسیقی گیلان است هیچ برنامه‌ای برای فعالیتهای صنفی اهالی موسیقی ندارد چون شرایط برای انجام فعالیتهای صنفی و هنری اهالی موسیقی گیلان فراهم نیست چراکه هرنوع اقدام حمایتی از اهالی موسیقی استان گیلان نیاز به بودجه وحمایت دولتی دارد که طی۱۲سال گذشته هیچ بودجه‌ای از سوی متوالیان امور هنری به تنها سندیکای صنفی اهالی موسیقی شمال کشور که در رشت مستقر است اختصاص نیافته و از طرفی با دست خالی هیچ خدماتی را انجمن صنفی هنرمندان موسیقی استان گیلان نمی‌تواند به هنرمندان فعال حوزه موسیقی ارایه دهد.

وی درخصوص استیفای حقوق اهالی موسیقی از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توسط انجمن صنفی موسیقی تصریح نمود: این نهاد صنفی در راستای عمل به شرح وظایف صنفی خود براساس ماده ۱۳۱قانون کار با جمعی از نمایندگان استان برای رفع اساسی مشکلات اهالی موسیقی مکاتبه نموده ولی تاکنون هیچ پاسخی مبنی برنتیجه اقدامات این نمایندگان به دفتر مرکزی انجمن صنفی هنرمندان موسیقی استان گیلان ابلاغ نشده و مشخص نیست که آیا نمایندگان رشت در مجلس تمایلی به پیگیری مشکلات اهالی موسیقی و انجمن صنفی هنرمندان موسیقی استان گیلان دارند یا خیر. بهر حال ما وظیفه داریم مطابق قانون و شرح وظایف خود مشکلات اهالی موسیقی گیلان را با نمایندگان مردم در مجلس در میان بگذاریم حال یا توجه‌ای خواهند کرد یا همانند مابقی نمایندگان دوره‌های قبلی که با مراجعه با دفتر انجمن و دادن قول ووعده‌های خیالی هنرمندان را سر کار گذاشتند عمل خواهند کرد.

سلیمی اضافه كرد: این انجمن به محض وصول نتیجه رسمی از سوی نمایندگان مجلس از طریق رسانه‌های داخلی اطلاع رسانی لازم را برای اهالی موسیقی خواهد کرد. ما در انجام وظیفه به هیچ عنوان کوتاهی نخواهیم کرد آن چیزی که در توان هست قانونی انجام خواهیم داد حال اکر جواب ما را نمی‌دهند مشکل انجمن صنفی نیست مشکل جای است که نمی‌خواهد به مشکلات قانونی اهالی موسیقی و سندیکای آنان توجه کند.

دبیرکل صنف هنرمندان موسیقی گیلان گفت: موسیقی زبان دل و مظهر عواطف و احساسات رقیق بشریست، موسیقی انسان را به شناخت خداوند هدایت می‌کند و بشر را به سیر در عالمی که برای او مجهول است، سوق می‌دهد.

وی افزود: موسیقی اختراعی است که افتخار آن نصیب خاندان آدم گشته و انسان اولیه از راه تقلید اصواتی که در پیرامون خود می‌شنید به کشف موسیقی توفیق یافت.

سلیمی اظهارداشت: موسیقی زبان حال روح بشری‌ست و هیجاناتی را که کلام قادر به تعبیر آن نیست با آن می‌توان تشریح کرد.

وی در ادامه از تمامی شهروندان ایرانی خواست تا به سراغ هنرمندان سالمند و پیشکسوت هنر موسیقی بروند و قبل از مرگ یادی از آنان کنند و قدر دادن زحمات این استادان باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز