خبرگزاری کار ایران

بیژن کامکار در نشست خبری کنسرت گروه تخت جمشید:

از كار هنری هیچ حمایتی نمی‌شود

asdasd

بیژن کامکار: هنر و موسیقی هیچ‌ حمایت‌کننده‌ای ندارد و تنهاست. من انتظار دارم که صاحبان تلوزیون با توجه به درآمدهای مناسب خود، از برنامه‌های هنری حمایت کنند/ منظور من به هیچ وجه به خود کامکار‌ها نیست؛ خوشبختانه به قول دوستان ما راه پول درآوردن را یاد گرفته‌ایم و می‌توانیم بدون حمایت هم کار خود را ادامه دهیم، اما جوان‌ها نیاز به حمایت مالی دارند.

ایلنا: نشست خبری کنسرت گروه تخت جمشید، صبح امروز (دوشنبه ۳ مهرماه) با حضور بیژن کامکار (خواننده)، مسعود حبیبی (رهبر کنسرت)، پدرام درخشانی (آهنگساز و تنظیم کننده)، سعید نجاران (سرپرست گروه) و پریسا شکیب (مدیر اجرایی کنسرت) در خانهٔ هنرمندان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن کامکار در این نشست گفت: این ارکستر از بقیهٔ کارهای کامکار‌ها متفاوت‌تر است و در واقع سلیقهٔ پدرام درخشانی است. حضور سازهای کوبه‌ای در کنار ساز‌های ملودیک، رنگ متفاوتی به موسیقی این گروه می‌بخشد و به زعم بنده این اجرا از نظر حس ‌، سلیقه و ذوق متفاوت است. من زیاد در فضای موسیقی تلفیقی کار نکرده‌ام، اما از کار پدرام درخشانی خوشم آمد و به نظرم زیبا می‌رسد.
او ادامه داد: گذشته از تمام توضیحاتی که توسط دوستان برای این کنسرت داده شد، باید بگویم که بعد از هر نشست خبری و انعکاس اخبار موسیقی در رسانه‌ها، ‌ این انتظار را دارم که برای برنامهٔ بعدی چندین اسپانسر را برای پشتیبانی از اجرای کنسرت‌ها ببینم. اما متاسفانه امروز باز هم شاهد این هستیم که توجهی به این حوزه نشده است.
او افزود: هنر و موسیقی هیچ‌ حمایت‌کننده‌ای ندارد و  تنهاست. من انتظار دارم که صاحبان تلوزیون با توجه به درآمدهای مناسب خود، از برنامه‌های هنری حمایت کنند. هزاران مارک و برند معروف وجود دارد که دارند از شدت پول می‌ترکند. چرا این شرکت‌ها اندکی از درآمدشان را کنار نمی‌گذارند، تا صرف خدمات فرهنگی کنند؟ منظور من به هیچ وجه به خود کامکار‌ها نیست؛ خوشبختانه به قول دوستان ما راه پول درآوردن را یاد گرفته‌ایم و می‌توانیم بدون حمایت هم کار خود را ادامه دهیم، اما جوان‌ها نیاز به حمایت مالی دارند.
این خواننده به بحث مجوز دادن برای اجرای آثار اشاره کرد و افزود: ‌می‌گویند ما از شما حمایت می‌کنیم و به شما مجوز می‌دهیم، اما مجوز دادن که حمایت نیست. ما هیچ گونه کمک و حمایتی ندیده‌ایم.
سعید نجاران هم در بخشی از این نشست گفت: بعد از کنسرت سال گذشته این گروه، سعی کردیم نقاط ضعف و قوت را بررسی کرده و همینطور ضعف‌ها را کمرنگ‌تر و نقاط قوت را پررنگ جلوه دهیم. برای همین از «هانا کامکار» خواستیم تا ژانر موسیقی را سروسامان ببخشد و قرار شد در اجرای پیش رو کارهایی را ارائه دهیم که از نظر تنظیم متفاوت باشد.
در ادامه پدرام درخشانی در سخنانی گفت: همکاری و هماهنگی یک ارکستر ۶۰نفره کار مشکلی است؛ تعدادی از قطعات در کنسرت قبلی اجرا شده بود که من آن‌ها را به صورت جدید تنظیم کردم و  تعدادی از قطعات خود را هم در آن گنجانده‌ام. چنین اجرایی تقریبآ بی‌سابقه است و برای اولین بار است که در ایران اتفاق می‌افتد. می‌توانم بگویم ما یک ارکس‌تر سمفونیک ایرانی را طراحی کرده‌ایم.
مسعود حبیبی هم در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: سعی کردم در ساخت آهنگ‌ها دخالتی نداشته باشم. سازهای جدیدی به ارکس‌تر اضافه شده که من در آن‌ها و در آهنگسازی هیچ دخالتی نداشته‌ام و اجازه داده‌ام که سعید نجاران خودش در این‌باره تصمیم بگیرد. تلاش اصلی من این بوده که رهنمون‌هایی ارائه دهم تا کار بهتر شنیده‌ شود و در خور سلیقهٔ مردم باشد و با سلیقه‌ای که از پدرام درخشانی دیده‌ام، مطمئن هستم این اتفاق رخ خواهد داد.
پریسا شکیب نیز درباره تاریخ اجرا گفت: کنسرت تخت جمشید ۱۳ مهر در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد. البته قرار بود از اردیبهشت ماه چند اجرا در شهرستان‌ها و خارج از کشور داشته باشیم که متاسفانه بنا به دلایلی محقق نشد.
او در مورد قیمت بلیط‌های این کنسرت گفت: عمدهٔ بلیط‌های ما قیمتی بین ۳۵ تا ۷۵ هزار تومان دارد، البته ما بلیط‌های ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی هم داشتیم که فروش رفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز