خبرگزاری کار ایران

تور کنسرت‌های اروپایی علیرضا قربانی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۷۳

تور اروپایی کنسرت «حریق خزان» به آهنگسازی مهیار علیزاده و خوانندگی علیرضا قربانی برگزار می‌شود.

ایلنا: مهیار علیزاده؛ آهنگساز تور کنسرت‌های اروپایی «حریق خزان» با خوانندگی علیرضا قربانی از برگزاری تور اروپایی کنسرت «حریق خزان» خبر داد.
به گزارش ایلنا، علیزاده با اعلام این خبر درباره جزئیات این برنامه‌ها گفت: پس از برگزاری کنسرت شهر وین که چند ماه پیش برگزار شد و استقبالی که مخاطبان از اجرای حریق خزان داشتند، تصمیم بر آن شد که برنامهٔ جدیدی به صورت یک تور گسترده در نوامبر ۲۰۱۳ میلادی در چند شهر بزرگ اورپا برگزار کنیم. این کنسرت‌های پیاپی ۲۸ آبان ۱۳۹۲ آغاز می‌شوند و حدودا ۱۵ روز به طول می‌انجامند.
وی در ادامه افزود: اجرا‌ها همگی با صدای علیرضا قربانی و آنسامبل موسیقی هنری ایرانی به روی صحنه می‌روند. به علت مشکلاتی که در جا به جایی ارکس‌تر بزرگ وجود دارد، ما با آنسامبل کوچکتری سفر می‌کنیم.
مهیار علیزاده درباره کشورهایی که میزبان تور کنسرت‌های «حریق خزان» خواهد بود، بیان داشت: اجرا‌ها برای کشورهای آلمان، اتریش، سوئد و چند کشور دیگر در نظر گرفته شده‌اند. همچنین در تلاشیم قبل از برگزاری تور اروپایی، همین کنسرت را شهریور ماه در تهران به روی صحنه ببریم.
این آهنگساز جوان موسیقی ایران درباره قطعاتی که در این اجرا‌ها به روی صحنه خواهد رفت توضیح داد و گفت: قطعاتی که اجرا خواهد شد مجموعه‌است از تنظیمات جدید آلبوم حریق خزان به علاوهٔ آثاری که برای آلبوم جدید با صدای علیرضا قربانی عزیز تدارک دیده‌ام. سعی بر این است در این کنسرت‌ها فرمهای جدید و نو، نزدیک به موسیقی مدرن و روز دنیا و رنگ‌بندی‌های تازه‌‌ی سازی را تجربه کنیم و امیدوارم در این راه موفقیت نسبی کسب کنیم. آثاری که این روز‌ها مشغول کار روی آن‌ها هستم از لحاظ ساختاری، بیشترین تاثیر را از آثار آهنگسازان معاصر و مدرن اروپای شرقی گرفته‌اند. روند حرکت ملودی و در کنار آن تنظیمات سازی و آوایی که بسیار بسیار به فرمهای امروزی نزدیکند، همگی حاصل یک تفکر آزاد و البته بر مبنای یکی از نوین‌ترین سیستم‌های هارمونی قرن ۲۰ هستند. البته این بدان معنا نیست که از موسیقی ایرانی دور شده‌ام. بر عکس بیش از پیش سعی در کشف ملودی‌های جدید و غیر آشنا دارم. ملودی‌های نابی که از دل موسیقی بومی و فولک ایران زمین بیرون آمده‌اند و به عقیدهٔ من با ارزش‌ترین نوا‌ها و صداهایی‌ست که از گذشته به ما رسیده و من آن را سنت واقعی می‌دانم. آو‌اهای اصیل، بکر و دست نخورده که خوشبختانه از بحث‌های مضر و غرض ورزانهٔ امروزی به دور مانده‌اند. اگر بخواهم منظورم را در یک جمله خلاصه کنم، تلاشم شناساندان این نوا‌ها با نگاه مدرن امروزی به مخاطبان ایرانی و البته غیر ایرانی‌ست.
وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: بسیار امیدوارم تا قسمتی از این راه دشوار را با برگزاری این سری کنسرت‌ها به شکلی با شکوه و در خور نام ایران، طی کنیم و نباید فراموش کنیم در این راه، علیرضا قربانی عزیز، همواره مشوق و همراه من بوده و از هیچ گونه کمکی دریغ نکرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز